Nog steeds in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Nog steeds in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Antigua

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Oktober 2010 | Guatemala, Antigua

Vandaag ben ik precies 2 weken in Antigua. Het begint al bijna als thuis te voelen. Elke ochtend naar school daarna langs de bakker voor brood en lunchen met Sascha.

Als ik huiswerk heb nog even aan de bak om vervolgens de stad weer verder te ontdekken met regelmatige stops in een bar of café. Ja, met die hitte moet je toch je vochtpeil in de gaten houden en er zijn toch niet voor niets happy hours overal ;)

Afgelopen weekend zijn we naar het strand geweest aan de Pacifische kust. We zaten in “Paredon Surfhouse” wat bestaat uit een keuken, 2 slaapkamers ernaast een relaxruimte ervoor en boven een ruimte met 8 bedden. Verder nog 2 huisjes waar wij ook in hebben geslapen.
Het was een bijzondere ervaring!

De huisjes staan zo dicht bij de zee dat we bijna niet konden slapen van het gedonder van de golven. De eerste nacht was het erg warm, gelukkig hadden we een muskietennet om ons bed zodat we niet onder de dekens hoefde te liggen.

Er was daar verder niets te doen. We hebben ons dus vermaakt met het lezen van boeken, in en uit het zwembad klimmen, strandwandelingen maken en spelletjes doen. Ja, ook met het drinken van Corona en lekker eten maar daar mag ik va mijn zwager niet meer over praten ;)

Het avondeten deden we gezamenlijk met als resultaat een pan paella voor 12 personen! Heerlijk was het!

Verder heb ik morgen mijn laatste Spaanse les van Max. Ik heb veel geleerd( en zou nog veel meer kunnen leren) maar het wordt nu tijd om te gaan oefenen. En op papier gaat het nog maar echt gesprekken aangaan….pffff.

Sascha is hier aan het werk voor “Constru Casa”, dit is opgezet door een Nederlandse en ze werken samen met een lokale organisatie. Het belangrijkste wat ze doen is het bouwen van huizen voor arme gezinnen.
De huizen worden in 2 weken gebouwd en hebben 2/3 kamers en een douche.

Ze worden gebouwd door vrijwilligers en minimaal 1 gezinslid. Het gezin betaald een kwart van de kosten weer terug door een maandelijkse bijdrage van ongeveer 15 euro.

We zijn achterin een pick-up naar een dorp geweest met iemand va de organisatie om te kijken naar en in die huizen. Ook hebben we in 2 scholen gekeken. Het is bijzonder om te zien hoe de mensen daar leven. Als ik straks terug ben hier ga ik misschien nog wel meehelpen met bouwen.

Maandag gaan we naar een plaatsje verderop waar ze “Día de los Muertos” vieren (dag van de doden). Men gelooft dat de zielen van de doden terugkeren op aarde. De overledenen worden geeerd met bloemen, eten en vliegers. De vliegers kunnen enorm zijn en het schijnt een indrukwekkende tradietie te zijn.

Daarna ga ik ws nog 2 dagen naar het meer van Atilan, om vervolgens donderdag of vrijdag verder te reizen.

Ik hou jullie op de hoogte! Dikke kus

  • 28 Oktober 2010 - 21:56

    Sascha:

    Misschien moeten we hier maar een brouwerij het ij oprichten...

  • 29 Oktober 2010 - 21:15

    Martine:

    Leuk die foto's!
    Het klinkt ook wel erg leuk weer allemaal.
    Zo'n project lijkt me ook helemaal super om een keer mee te maken.
    O liefie die tassen zijn wel heel erg histerisch hoor! Geloof toch niet dat helemaal iets voor je saaie behouden zusje is hihi.
    Wanneer gaat Sas nou weer naar huis? Vind het wel raar hoor dat je dan alleen bent. Maar ja maar niet niet veel aan denken.
    Lieverd ik spreek je gauw weer want ga zo naar bed. Heb tot kwart voor 11 gewerkt en ben nu doodop.

    Dikke dikke kuzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 01 November 2010 - 09:34

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Beetje late reactie maar Clark heeft mijn modem vervangen, de oude deed het niet meer, dus had ik tijdelijk geen internet.
    Sorry hoor maar ik vind wel dat je een akelig leven hebt daar (hihi)Lijkt me wel mooi werk wat Sascha daar doet. Hoe was de viering van de dag van de doden? Leuk dat je weer nieuwe foto's op je site gezet hebt, zo krijgen we een beetje een indruk van waar je bent. Hier gaat alles goed, ik ga zo naar Julianadorp om op te passen want het is weer maandag.
    Lieverd pas goed op jezelf, dikke knuffels en zoenen. Doe Sascha ook de groeten.

  • 01 November 2010 - 19:55

    Van Mama:

    Oma heeft mij gevraagd jouw een berichtje te sturen en je te laten weten dat ze héééél erg blij was dat ze je gesproken heeft over de telefoon. (ik heb het vandaag wel een paar keer moeten horen hihi)Ze was ook al zo blij met de kaart die je gestuurd had.
    Kus van Oma en van mij ook natuurlijk

  • 03 November 2010 - 20:33

    Van Mama:

    Jij weet wel hoe je je oma van 88 gelukkig kan maken. Ze heeft vandaag je 2e kaart ontvangen en was weer dolblij. Jammer dat hij een beetje donker is want ze wilde hem al inlijsten (hihi)
    Lief ik hoop je snel weer te spreken.
    Dikke kus Mama en Oma natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 48189

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: