Uiteindelijk toch gelukt - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Uiteindelijk toch gelukt - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Uiteindelijk toch gelukt

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 November 2010 | Belize, Caye Caulker

Ik ben dus van Valladolid naar Chetumal gegaan, tegen de grens met Belize.
Daar heb ik eerst gezocht naar een hostel wat dus niet meer open bleek te zijn, daarna gelukkig een andere plek gevonden om te slapen.

Nou dacht ik dus een heel goed plan te hebben. Om geen gezeur bij de grens te krijgen ben ik de dag erna naar de migratiedienst gegaan.
Het is na 5 uur wachten en 550 pesos te betalen (ongeveer 35 euro) goed gekomen, maar wat was ik er klaar mee!
Ze hebben een rapport opgemaakt omdat ik daar illegaal was en de boete moest ik betalen bij de bank en dan het betaalbewijs weer terugbrengen, nou, daar ging ik dan weer heen en weer met de taxi (en heet die dag!)

Ik probeerde rustig te blijven, maar na 5 uur is je geduld wel een keer op.
Maar je moet daar vriendelijk blijven anders laten ze je rustig nog een dag wachten.

Daarna zou ik nog 1 nacht in Chetumal blijven, maar ik heb de eerste bus naar Belize City genomen.
Daar kwam ik 's avonds pas aan dus ben ik met de taxi naar een guesthouse gegaan.

De volgende ochtend ben ik met de watertaxi naar Caye Caulker gegaan waar ik nu 4 dagen ben en dit mijn laatste alweer is.

Caye Caulker is een ontzettend relaxt eiland. Het motto hier is: RELAX, GO SLOW AND JUST SMILE!

Het eiland is klein en je kunt alles lopend doen en anders kun je een taxi nemen, dat zijn hier golfwagentjes.

Gisteren ben ik op een snorkeltour geweest op een zeilboot. Het was geweldig! Het leek wel of ik in een aquarium zwom.
Op de 2de plek hebben we tussen roggen en " zuster haaien" gezwommen, okee ze werden wel gevoerd, maar het was een bijzondere ervaring!

Verder veel grote vissen, schildpadden en alen gezien..brrrr.

Ik had nog overwogen om te gaan duiken, maar dan zou ik eerst een opfriscursus moeten doen en dat ging ik qua tijd niet meer redden. Maar ik vraag mij af of ik dan meer had gezien.
Had alleen wel graag naar de " Blue Hole" willen gaan, maar je kan niet alles hebben.

Morgen ga ik met de boot terug naar Chetumal en vanaf daar naar Cancun. Esther komt de 29ste dus dat schiet al op....GEZELLIG!!!

Ik ga nu weer lekker de zon in want ik zweet me alweer rot...pffff.

Dikke kus