Gezellig met Esther op pad - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Gezellig met Esther op pad - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Gezellig met Esther op pad

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 December 2010 | Mexico, Tulum

Ik ben 5 dagen geleden van Caye Caulker naar Cancun gegaan. Eerst met de boot naar San Pedro (Belize), daar langs de immigratie om mijn stempels te halen (zo, die zijn vast binnen). Daarna met een andere boot naar Chetumal (Mexico).
Bij aankomst daar stonden er norse mannen met geweren en een hond.
De tassen moesten eerst op een rij zodat de hond er langs kom om te snuffelen naar drugs.
Daarna mijn stempels en toeristenkaart gekregen daar op de kade (gelukkig deze keer wel legaal in Mexico!)

Daarna naar het busstation waar ik op 2 minuten na de bus naar Cancun heb gemist (de volgende ging 2 uur later). Het is verbazingwekkend hoe geduldig je bent als je aan het reizen bent.

Na aankomst daar een hostel gezocht in de buurt van het busstation omdat ik vanaf daar ook met de bus naar het vliegveld zou gaan om Esther op te halen.

De dag erna ben ik met de bus door de " Zona Hoteleria" gereden met de bus om naar het strand te gaan. Ik begreep gelijk de naam...ik weet niet of ik ooit zo veel hotels naast elkaar heb gezien, onvoorstelbaar.

De dag erna liep ik naar het station om tickets te halen om later die avond Esther op te halen en toen kwam Aron daar net aan (die ik nog kende van Flores).
Hij is naar dezelfde Hostel gegaan als waar ik zat.

Daarna heb ik Esther opgehaald!!! Daarna nog bier gedronken met Aron en naar bed gegaan.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt vertrokken naar Isla Mujers.
Verena zou die dag ook daar aankomen...gezellig!
We hebben de dag erna een scooter gehuurd en het eiland gaan verkennen.
Onderweg nog naar de "Turtle Farm" geweest waar ze schildpad eieren die ze opgegraven hebben van het strand laten uitkomen om ze te beschermen.
Er waren nog wat verschillende sooorten schildpadden en een aquarium.

Vandaag zijn we in Tulum aangekomen waar we morgen de ruies gan bekijken. Daarna nog naar het strand en de cenotes(met water gevulde grotten).
We zijn van plan om de nachtbus vervolgens te nemen naar Palenque.

Het is ontzettend gezellig hier met Esther en we vermaken ons prima!
We hebben een reisschema gemaakt om samen zoveel mogelijk te kunnen zien.

Uiteindelijk gaat Esther terug naar Cancun van vanaf Palenque en ik weer naar Guatemala. Het gaat een uitdaging worden!

Jullie horen het wel weer. X

Dit is dan nog ff een stukje van de andere Esther!
Alleen dat al...dezelfde naam..goed voor een hoop lol:)
Pas 4 dagen hier maar al van alles mee gemaakt!
We hebben erg veel plezier en ondertussen dus een strak schema van wat we allemaal willen zien.
Slapen vannacht in een geweldig mooi boomhuisje samen.
En jaja we hebben zelfs vandaag een stukje gefietst...iets anders dan in Amsterdam maar wel weer even lekker.
Hoop op iets meer zon morgen zodat we nog even op het strand kunnen liggen...voordat we de jungle ingaan.
Kortom we hebben het hier heerlijk!



  • 03 December 2010 - 09:15

    Van Mama:

    Hoi lieverd,

    Het klinkt weer allemaal goed zeg. Dat jij zo'n reis moet maken om geduldig te worden (hihi) Geniet er nog maar van,het is hier bere koud en er is 10cm sneeuw gevallen. Ik moet straks sneeuw gaan ruimen, is wat anders dan in de zon zitten.
    Lieverd dikke zoen en ook de groeten aan andere Esther

  • 03 December 2010 - 11:00

    Berto:

    daag sjat...gave foto's en helemmaal naar jullie zin zie ik. geniet nog ff van je vakantie. tot snel x berto

  • 05 December 2010 - 20:32

    Gerrit:

    He meiden, zit nog even te genieten van jullie reisverslag voordat ik zo mn laatste nachtje op de SEH ga doen. Daarna een paar dagen vrij. Geniet van jullie mooie tijd en doe voorzichtig. Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 48205

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: