Helaas alweer afscheid genomen! - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Helaas alweer afscheid genomen! - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Helaas alweer afscheid genomen!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 December 2010 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Terwijl ik dit nu schrijf heb ik helaas weer afscheid genomen van Esther en zit ze nu 1,5 uur in de bus op weg naar Cancun. Hoop dat ze de 17 uurige busreis overleefd!

We hebben het ontzettend leuk gehad samen en veel bijzondere dingen meegemaakt en bijzondere mensen ontmoet tijdens onze reis samen.

We zijn na het laatse reisverslag nog 1 dag in Tulum geweest. We zijn na het ontbijt naar de ruines geweest en daarna hebben we onze spullen ingepakt. We mochten voor een klein bedrag onze spullen op het kantoor zetten en de fiets nog de rest van de dag huren. We zijn nog even heerlijk naar het strand geweest en na de douche richting het busstation gegaan. We hebben om 20:30 de nachtbus naar Palenque genomen.

We vroegen hoe laat de bus van San Cristobal naar Cancun ging ivm Esther haar bus vandaag. We werden gewaarschuwd dat het drukke bussen waren en idd......er waren nog maar 4 plekken! We dachten dat we nog genoeg tijd hadden maar hebben daar dus maar gelijk een kaartje gekocht.
Wat een mazzel!

We kwamen om 7:30 in Palenque en hebben eerst de tour geregeld naar de watervallen. Dat kon gelijk om 12:00 daarna een huisje genomen dat bijna in de jungle ligt.
Daarna zijn we naar de ruines gegaan waar we om 12:30 werden opgehaald voor de tour, druk dagje...pffff.
We waren laat terug, daarna gegeten in een restaurant waar ze live muziek hadden en een vuurshow....zouden vroeg naar bed, helaas weer niet gelukt.

We hebben daar Jorge leren kennen die tours gaf door de jungle.
We hadden het plan om de volgende dag naar San Cristobal te gaan maar na ruim overleg toch besloten om de jungle tour te doen.
Het was ondertussen 1:30 en we zouden om 9:00 weer afspreken.
Jorge heeft ons nog wijze lessen gegeven:Ja, maar we moeten morgen weer verder reizen....Nee, je moet niets! Niet denken maar voelen.

Okee dit is wel de plek waar heel veel mensen stoned zijn van de paddestoelen en wiet maar onze Jorge was nuchter. Het was een bijzondere plek!
Dus de volgende dag 4 uur door de jungle en door watervallen gewandeld, hele mooie ervaring. De drugs hebben we maar overgeslagen.

Daarna onze tas weer opgehaald en naar het busstation gegaan, helaas er ging geen bus meer, volgens ons lijstje wel,maar nee hoor.
Er ging nog wel een lokale bus dus die maar genomen en dat is geen aanrader! De film was verschrikkelijk, we zaten onder een box die het geluid moest geven voor de hele bus en de beenruimte was dramatisch!
En koud toen we hier aankwamen. Het ligt op 2163 meter, overdag is het prima te doen maar zodra de zon weg is...brr!!!

We kwamen om 22:30 aan en hebben ons met de taxi laten afzetten bij de hostel die we uitgezocht waar helaas niemand meer open deed.Daarna de eerste plek genomen die open was, wat waren blij met een kamer.
Vervolgens nog een borrel gedronken omdat we vonden dat we die verdiend hadden.

De dag erna de stad een beetje doorgewandeld, naar een markt geweest en een tour geboekt naar het nationaal park : Canon del Sumidero.

Gisteren dus naar de Canon gegaan: een prachtige kloof waar we met een boot hebben gevaren en krokodillen hebben gezien.
Daarna nog naar een markt geweest.

Vandaag nog de laatste dingen gedaan en weer naar een andere markt geweest. Esther is om 16:15 de bus ingegaan.Ik kreeg al een sms dat ze lekker zat en genoeg beenruimte had dus dat is lekker.

Ik ga hier morgen om 7:00 weg naar Panajachel in Antigua waar ik al met de motor was geweest.
Vanuit daar naar Antigua waar ik Bert, Sascha en Hans ga zien!
Ik hoop vanuit daar nog 2 dagen naar het strand te kunnen om niets te doen voordat ik weer naar huis ga.
Ik ga er nu mee stoppen, word gek van de kerstriedels hier en zit te koukleumen achter de PC.

Lieve mensen ws spreek en zie ik jullie pas weer in Nederland, dikke kus

• 09 December 2010 - 09:08

Mama:

Alweer zo'n mooi verhaal en als ik de foto's zie wordt ik jaloers, prachtig.
    Lieverd ik kan alleen maar in herhaling vallen en zeggen GENIETEN nu het nog kan. We zullen wel blij zijn als je weer terug bent want 2 maanden is wel erg lang.
    Dikke kus en heel veel liefs
    Mama

• 09 December 2010 - 15:44

Wendy:

Lieve schat, geniet nog van een paar lekkere dagen. En wat betreft koukleumen dat doe je hier ook hoor!!

Dikke zoen Wen

• 09 December 2010 - 18:12

Martine:

He zus

Het is maar goed dat je alles opschrijft wat je doet anders weet je het straks zelf niet meer :)

Ik zal wel heeeeeeeel blij zijn als je terug komt hoor. Want ik mis je enorm!!
    Het goede nieuws!! Ik heb al 1 winterfeestkaart!!!
    Dus je MOET zo en zo mee. hihi.
    Tot gauw zus.
    Doe voorichtig die laatste dagen!!