Treinreis Bandung- Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Treinreis Bandung- Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Treinreis Bandung- Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 September 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Vanmorgen zijn we na een uitgebreid ontbijt om 7:30 opgehaald door een taxi en naar het treinstation gebracht. De stoelen zijn gereserveerd dmv de kaarten die we gisteren hebben gekocht en dat is maar goed ook........de trein blijkt vol te zitten!

Reizen met de trein is hier prima te doen! We hebben been ruimte genoeg en de stoelen kunnen een lekker stuk naar achteren.
Ook de service is prima, regelmatig komen ze langs met eten en drinken.
Probeer hier alleen niet zwart te rijden. Kaartcontrole gebeurd hier door een meneer die eruit ziet als een piloot samen met zijn "hulp" onder begeleiding van 2 politieagenten (waar je al bang van wordt als ze naar je kijken).
Misschien een goede optie voor Nederland????

Bij aankomst in Yogyakarta hebben we de taxi genomen naar Kasihan wat tegen Yogya aan ligt.
We logeren bij Wim en Phillip via AirB&B. Wim is een Nederlander die getrouwd is met zijn Indonesische man en na het huwelijk zijn ze terug gegaan naar Indonesië.

Ze hebben hier een prachtig huis op een idyllische locatie. Na onze aankomst hebben we van Wim een rondleiding gehad.
Morgen gaan we met een chauffeur die hij geregeld heeft naar de Borbudur (boedistische tempel), de Merapi vulkaan en de Prambanan (hindoeïstische tempel).

De sfeer is hier erg relaxt en omdat we vlgs Wim toch ook echt de stad Yogyakarta niet kunnen missen hebben we direct besloten nog een nacht extra hier te blijven.

Dus nu is de planning: morgen op pad met Sutarman (de chauffeur). Overmorgen Yogyakarta en lekkere massage

• 23 September 2015 - 14:40

Sascha:

Klinkt goed!! Jullie hebben een druk programma zo te lezen. Vergeet niet te relaxen he ;-).
    Dikke kus!

• 23 September 2015 - 15:02

Erna Schelling-Lambrechts:

He schat, klinkt allemaal erg leuk.
    Wel blijven genieten hoor met zo'n druk programma.
    Vind Eric het ook leuk?
    Dikke kus

• 23 September 2015 - 17:35

Steffie:

Sissie, ben je ook aan het relaxen? Glaasje wijn, massage, knuffelen met Eric, zonsopgang/ondergang bekijken, lekker hapje, wandelingetje?
    Ohja, mocht je over Buddha to Buddha struikelen....