Dag Java, hallo Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Dag Java, hallo Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Dag Java, hallo Bali

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 September 2015 | Indonesië, Ubud

Gisteren hebben we de stad Yogyakarta bezocht,zijn naar het Kraton geweest en het paleis van de Sultan. Een deel is niet te bezoeken want daar woont de Sultan nog.
De Sultan van Yogyakarta is de enige Sultan die nog macht heeft in Java.
Dit komt door de geschiedenis. In het kort......tijdens de Nederlandse bezetting kon de regering niet te terecht in Jakarta en vestigde zich op uitnodiging van de sultan in Yogyakarta.De sultan van Yogya heeft ze in die tijd veel hulp geboden en is daar uiteindelijk voor bedankt/beloond.Alle sultans raakte hun macht kwijt, maar de sultan van Yogyakarta mocht in het district Yogya aan de macht blijven.
Zo simpel als ik het nu opschrijf is het natuurlijk niet maar om een beetje een beeld te vormen.
Daarna zijn we bij " Vredenburg" geweest, een voormalige Nederlandse leger kazerne.
De geschiedenis van Indonesië wordt daar weergegeven, erg interessant.

We hebben na terugkomst bij Wim en Phillip de dingen geregeld voor vandaag ( weer verder reizen). Na het eten kwam de masseur die mij 1,5 uur gemasseerd heeft ......heerlijk!