Dag Bali, hallo Gili's - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Dag Bali, hallo Gili's - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Dag Bali, hallo Gili's

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 September 2015 | Indonesië, Ubud

Gisteren een fantastische dag gehad met onze chauffeur. Om 9:00 werden we opgehaald bij het hotel. We zijn eerst naar Titra Gangga geweest.

Dit is een waterpaleis dat in 1948 is gebouwd door de laatste koning van Karangasem. Het is gebouwd in een combinatie van Chinese en Balinese stijl.
Het wordt nu gebruikt door de bevolking om te zwemmen/relaxen.
We hebben er een tijdje rond gelopen en genoten van deze prachtige plek.

De weg naar het waterpaleis ging dwars door de bergen en rijstvelden. Onderweg nog gestopt voor koffie.......wat een uitzichten!

Daarna zijn we doorgereden naar Amed dat aan de oostkust van Bali ligt. Daar wilde we graag heen om te snorkelen bij een scheepswrak, de USS Liberty. Deze boot is beschoten door een Japanse torpedoboot en vervolgens lag hij aan wal.
Door de uitbarsting van de vulkaan Agung is de boot weer mee de zee ingegaan en ligt nu voor de kust. We konden er helaas niet zoveel van zien, het diepste deel ligt op 30 meter, net iets te diep met je bril en snorkel ;))

Toen we terugkwamen zijn we uit eten geweest bij de "Dirty Duck", zoals de naam al doet vermoeden hebben ze er veel gerechten met eend en het barstte er dan ook van de Chinezen. We hebben heerlijk gegeten aan een lage tafel op zittend op kussens, weer een nieuwe ervaring!

Vandaag zijn we in Ubud gebleven. Na het ontbijt heb ik geprobeerd wat foto's te plaatsen ( lieve pa, bedankt voor het regelen van fotoruimte ). Helaas werkte het internet niet zo mee dus ga ik morgen kijken of het beter gaat.
Zag ook dat het vorige reisverslag maar 2 zinnen had en de rest er niet opstond....grrr.
Ook daar ga ik mee aan de gang.

Vandaag dus lekker in Ubud gebleven. We zijn naar de markt geweest waar ik vlgs Eric 2 "wanstaltige" broeken heb gekocht waar ik zelf heel blij mee ben!
Daarnaast heb ik mezelf verwend met 2 armbandjes en een ketting. Niet van Buddah to Buddah maar look alikes (zijn niet meer naar de BtB fabriek geweest).
Prijs is een stuk beter en ik ben er blij mee!

Morgen gaan we Bali verlaten en gaan we met de boot naar de Gilli eilanden. Om precies te zijn Gili Trawangan.
Gili betekent "klein eiland" en er zijn er meer dan 25 van. Deze eilandengroep ligt voor de kust van Lombok, Trawangan is de grooste (in 2 uur rond te fietsen).
Bij het bekijken van foto's op het internet werden acuut enthousiast......hagelwitte stranden, wuivende palmbomen en azuurblauwe zee.......JEAH!!!

Nu snel naar bed want morgen worden we om 7:00 opgehaald (je moet er wat voor over hebben)