Italië! - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Italië! - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Italië!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 September 2016 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Vandaag in Italië geëindigd.
Vanmorgen was ik iets langer bezig met het pakken van de spullen.
Pa had gisteren zijn bier (ik bedoel natuurlijk limonade) laten vallen in de kamer en het zat tot in de motor koffer aan toe!
Nadat alles weer "plak vrij" was ben ik pa gaan opzoeken.
Hij ging vandaag ook veel over fietspaden dus hadden we ontmoetingsplekken afgesproken.
De eerste plek was bij een brug. Ging op zich prima, puntje van aandacht was wel dat we allebei bij een andere brug stonden!
Gelukkig is het daarna goed gegaan. De volgende 2 plekken was bij een meer.
De eerste klim van pa ging heel goed (komt natuurlijk door mijn geweldige zorg ;)) en uitgekomen bij de "Lago di Dobbiaco".
Prachtig gelegen tussen de bergen. Daarna door naar "Lago di Landro"
Daarna hadden we afgesproken in Cortina d'Ampezzo op het plein.
Vanaf daar was het nog 5 km naar het hotel.....en wat voor 5 km. Wederom steil omhoog met haarspeldbochten!!!
Voor pa was het gelukkig makkelijk te doen en hij voelde zich prima toen hij bij het hotel kwam.
De aankomst bij het hotel was bijzonder. Onze paspoorten moesten eerst ingeleverd worden voordat we de sleutel van de kamer kregen.
Die van mij kon ik makkelijk pakken, die van pa zat onderin de grote (lees volgestampte) tas.
Maar, no mercy, ook die van pa moest eerst onderuit de tas.
Om jullie een beeld geven van hoe dat ging: in de aankomsthal van het hotel de hele inhoud van de tas neergestort. Denk dat we geen vrienden hebben gemaakt!
Maar ja, spreek toch geen Italiaans en heb genoeg vrienden.
We hebben daarna bij een tentje naast het hotel wat gedronken, helaas konden we daar niets eten dus wat gegeten in het hotel (zitten alweer deels op de volgende berg dus er is verder niets in de buurt).
Kortom: behalve de aankomst in het hotel hebben we een top dag gehad!!
Morgen weer verder de Dolomieten in.
Net hadden we wat onweer, het zou vannacht gaan regenen maar als het goed is morgen weer zon!

• 03 September 2016 - 20:39

Loes:

Joh wat leuk om zo de dagen door telezen , en wat een reis. doe voorzichtig en heb lol met die grijze..
    Dikke kuzzzzzzzzzzzz loes.

• 03 September 2016 - 20:47

Erna:

Leuk verslag weer mop.
    Fijn dat jullie een top dag hebben gehad en goed weer.
    Die grijze knoeit wel vaker met zijn " limonade" hoor! ( Hihi)
    Wat een toestand om een paspoort maar zoals je al schreef heb je genoeg vrienden.
    Foto's nog niet gelukt?
    Mis wel foto's van de motormuis!
    Fijne dag morgen
    Kuzzzzzzzz

• 04 September 2016 - 07:54

G.Verhaegen:

Top verslag. Aan humor geen gebrek gelukkig. Ja, Bert knijp dan ook niet te vroeg in zo.n blikje, zeker niet als het nog vol zit. Italianen, tja maar wel lekker eten en dat is ook zeer belangrijk.
    He, lieverd een selfie met motor kan ook hoor, niet aan de rand van een afgrond!
    Liefs XXX

• 04 September 2016 - 19:24

Esther Schelling :

Leuk dat jullie al zo meeleven! En bij het volgende reisverslag dan eindelijkfoto's van mij.
    Ik ben ook zo snel dat pa de kans niet krijgt om foto's te maken ;))

• 04 September 2016 - 19:25

Esther Schelling :

Leuk dat jullie al zo meeleven! En bij het volgende reisverslag dan eindelijk foto's van mij.
    Ik ben ook zo snel dat pa de kans niet krijgt om foto's te maken ;))