Taman Negara - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 September 2017 | Maleisië, Jerantut

Gisteren een lange afwisselende reisdag gehad. Om 8:30 vertrokken we vanuit Kuala Lumpur met een 9 persoons busje richting Jerantut. Dat is een verzamelplaats waar de andere organisaties ook toeristen brengen. Daarna met een touringcar naar de plek waar de boten naar "Taman Negara" vertrokken. Nog 3 uur op de boot door de jungle voordat we er waren.
Taman Negara is de oudste en grootste Jungle in Maleisië die goed beschermd wordt.

Na aankomst achterop in de pick up de berg op naar het hotel. Elk hotel heeft een eigen auto voor vervoer van de rivier naar het hotel en terug.
Na het inchecken weer naar de rivier om te eten. Er liggen drijvende restaurants in de rivier waar we heerlijk gegeten hebben.

Daarna zijn we mee geweest op "night safari". We hebben grote spinnen, schorpioenen, wandelende takken, een slang en een mega duizendpoot gezien. Was grappig en we hadden een leuke groep.

Daarna bij het hotel nog wat biertjes gedronken en daarna heerlijk geslapen.

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om alle groepen voor te blijven.
Toen we net in het park waren kwamen we een groep apen tegen met 4 kleintjes.
We hebben eerst de "canopy walk" gedaan. Dit is een wandeling over 7 bruggen die in de bomen hangen.
Daarna zijn we nog een wandeling gemaakt naar de top van de berg (344 meter). Ik kan zeggen dat het best zwaar was door de enorme vochtigheidsgraad.
Dacht dat ik lek was!

We hebben daarna een pad genomen naar de rivier dat niet zoveel gebruikt wordt en slecht onderhouden was. Daar was een plek om te zwemmen.
Bij aankomst beneden twijfelde of we zouden gaan zwemmen. Er stond een flinke stroming, er dreven soms grote takken in en het water zag bruin.
Toen ontdekte ik een bloedzuiger op mijn enkel. Hij lag heerlijk op de rand van mijn schoen zichzelf te goed te doen aan mijn bloed.
Ik moest best moeite doen om hem eraf te krijgen en daarna bleven de wondjes bloeden. Klaar, niet zwemmen dus.

Bij terugkomst in het het hotel gedoucht en in de relaxed stand. Eric heeft nog een video bekeken als voorbereiding voor zijn duikbevret. Ik heb gelezen maar ogen waren snel te zwaar ;-))
Daarna nog even wat gegeten beneden in het dorp en we gaan zo op tijd slapen.

Morgen gaan we weer verder. Gaan naar de Perhentian eilanden. Werderom een lange dag, maar daarna heerlijk op een tropisch eiland!!!

• 10 September 2017 - 22:49

Loes:

Hoi Es , lees je verslag met veel plezier want wij hebben precies het zelfde gedaan , ook de eilanden voor de kust. Die zijn zo mooi en in de zee zie je grote schildpadden zwemmen. Laat je niet dwingen de heen en terug weg per boot te boeken dat kan ook op het eiland ( de terugweg) want dan ben je ook verplicht om in dat ene resort te verblijven waar hun afspraken mee hebben. Geniet lekker van je vakantie. Liefs Loes.