Perhentian Kecil - Reisverslag uit Batu Anam, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Perhentian Kecil - Reisverslag uit Batu Anam, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Perhentian Kecil

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 September 2017 | Maleisië, Batu Anam

Vandaag alweer de laatste avond op Perhentian Kecil. Dit is het kleinste eiland van de 2 Perhentians.
We zijn hier de 9e aangekomen en we hadden mazzel dat we nog op het eiland zijn gekomen die dag.
We hadden vervoer geregeld naar de plaats waar de boot vandaan zou gaan maar het busje had vertraging. Hierdoor hadden we bijna de laatste boot gemist!

We hebben eerst onze rugzakken bij het "Resort" gebracht en zijn daarna bij de duikschool langs geweest om te vragen wat het plan verder was. Eric zou de "Open Water" cursus gaan doen en ik de "refresher".
Ik had al mail contact gehad en een deel van de cursus betaald zodat Eric de instructie video's thuis kon kijken (heb zelf ook maar even gekeken, best handig na al die jaren).

De volgende dag waren we om 8:15 bij de duikschool. Eric had thuis ook al vragen gemaakt en ging deze doornemen met zijn instructrice (Claudia). Ik kreeg ook een vragenlijst die ik in moest vullen, gelukkig had ik de video's gekeken!
Daarna met z'n 3 en met een bootje in de volgende baai gedropt. Nadat we beide oefeningen hadden gedaan hebben we nog gedoken.......prachtig hier!
Mooie koralen, vissen, roggen en zicht was erg goed.
Ik had helaas problemen met klaren en een wat geïrriteerd oor na afloop. Zou in de middag weer mee maar durfde het niet aan.

Nadat hij klaar was zijn we naar de andere kant van het eiland gelopen (Long Beach) en hebben bij een klein barretje gezeten.
Ook wat gegeten aan de andere kant en toen weer terug. Wederom heerlijk gegeten!!

Dag erna heeft Eric weer 2 duiken gemaakt en heel veel oefeningen gedaan.
Ik had nog steeds last van mijn oor.
We hebben samen kunnen lunchen, de rest van de dag is hij bezig geweest met duiken. Baalde dat ik niet mee kon. Ze zijn bij wrakken aan het duiken geweest en hebben veel bijzondere dingen gezien.
(Oa Pijlstaart rog, schorpioenvis)

Nadat hij weer was vrijgelaten door de duikschool zouden we gaan wandelen naar het uitzichtpunt en nog langs een ander strandje gaan.
Zo ver zijn we niet gekomen.......waren 15 minuten onderweg en liepen net door de bossen.....was ik al compleet lek gestoken door de muggen! Helaas niets mee tegen muggen.
Dus maar weer terug naar het strand en doorgegaan waar we gisteren geëindigd waren. Zaten er nu met Engelsen, Duitsers en iemand uit Maleisie......was erg gezellig!

Vandaag ging het weer beter met mijn oor en ben ik mee gaan duiken vanmorgen.
Het was wederom prachtig.
Eric heeft in de middag nog zijn eind examen gedaan en is geslaagd!!!

Om dat te vieren nog maar weer even naar het barretje aan de andere kant ;))

Morgen gaan we verder naar Cameron Highlands. Om 8:00 zitten we in de boot, wordt weer een lange dag morgen.

• 13 September 2017 - 09:53

G.Verhaegen:

Wat leuk om dit allemaal te lezen, Ester. Je maakt bijna de zelfde reis die wij ook gemaakt hebben in 1996 of ergens in die tijd.
    Wij zaten op het grote eiland en ook daar heb ik nog gedoken.
    Zijn jullie nog naar het grote eiland geweest? Camerons Hylands thee plantages, schitterend. En dan de tocht naar boven met een lokale bus die tijdens de rit naar boven, na een ontzettend aantal bochten, maar erg mooi, in brand vloog. De motor werd te heet.
    Iedereen eruit en meeliften met een volgende toeristen bus. Leuk dorp boven, geslapen in een jeudgasthouse. Heel leuk. Geniet saam en we lezen dit met veel plezier. Bedankt.