Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 September 2017 | Maleisië, Tanah Rata

Gisteren zijn we om 8:00 vertrokken vanaf Perhentian Kecil. We zaten met z'n 2en in het bootje en moesten op zee even overstappen. De zee was best ruig en het bootje schommelde maar gelukkig toch droog en met tassen op de andere boot gekomen.
Daarna terug naar Kuala Besut waar we na ruim een uur het busje naar Cameron Highland vertrok.

O ja, in mijn vorige verslag had ik het over het "Resort". Dat stond idd in de naam en het huisje zag er leuk uit.....punt.
De planken tussen de 2 huisjes liepen door dus als de buren liepen of zich omdraaide in bed dan bewogen wij mee.
We werden er zelfs wakker van. En steeds draaien in bed omdat de veren dan in mijn heup stonden.
Daarnaast was in de badkamer alles geschilderd en dat bladerde er alweer af.
Na het douchen bleven alle haren overal hangen. Het personeel was wel ontzettend vriendelijk en behulpzaam!

Maar goed, Cameron Highlands. Na de lunch gingen we over in een ander busje waar we keurig om 17:00 voor het hotel werden afgezet.

Vanmorgen zijn we met de lokale bus van Tanah Rata naar Brinchang gegaan om vanaf daar te gaan wandelen. We zouden naar de top van de berg gaan maar de route ging niet verder.....groot hek met dito slot.

Daarna zijn we iets terug een trapje op gegaan die direct in de Jungle uitkwam en hoopte zo uiteindelijk alsnog op het pad te komen.
Euh......na ruim 3 uur klimmen, klauteren, glibberen en glijden kwamen we weer bij de weg.
Door de vele regen die hier valt was het glad en modderig. Zagen er niet uit! Onderweg nog een aap, prachtige vogels en bloemen gezien.
Daarna zijn we doorgelopen naar de top van de berg maar helaas door de bewolking hadden we daar weinig uitzicht.

Daarna zijn we nog bij "BOH theeplantage" geweest waar we hebben genoten van het uitzicht, de thee en cheesecake.
Onderweg hebben we prachtige velden met thee gezien, mooi gelegen in de heuvels.
Daarna nog 3,5 km terug naar de weg waar we een taxi terug hebben genomen. We hebben uiteindelijk bijna 6,5 uur gelopen.

We zagen net een biertje te drinken toen het weer heel hard begon te regenen.
Net op tijd terug. Op mijn vraag aan de ober of het hier altijd zoveel regende kreeg ik een volmondig JA te horen.
Gelukkig morgen weer verder. Vanaf hier gaan we naar Penang.

• 14 September 2017 - 17:29

Erna:

Hè schat, ondanks de regen toch wel weer heel wat moois meegemaakt. We volgen jullie reis wel hoor en genieten via de computer mee

• 14 September 2017 - 18:11

Loes:

Ja ,hoe denk je dat die thee kan groeien en het daar zo groen is, daar heb je water voor nodig. Mooie reis hè Es , ik geniet er ook van ( jou verslag) ik beleef die reis weer opnieuw.
    Liefs en geniet hè meissie Loes.

• 16 September 2017 - 01:45

Esther Schelling :

Het was er idd prachtig! Waren wel erg blij dat we weer op de weg kwamen. Na 3 uur glibberen en klauteren was het wel mooi geweest.
    En idd Loes, het zal hier niet voor niets zo groen zijn. Gelukkig ging het pas echt hard toen we terug waren.