Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 September 2017 | Maleisië, Langkawi Islands

De 4 dagen die we op Langkawi zijn geweest hebben we vooral lekker ontspannen en weinig gedaan.
De eerste dag hebben we uitgeslapen en uitgebreid ontbeten.
Het ontbijt buffet hier was zo uitgebreid dat ik er bijna keuze stress van kreeg.

Daarna hebben we ons geïnstalleerd op een bedje bij het strand. Beetje lezen, puzzelen en schelpen zoeken op het strand. Eind van de middag zijn we naar "Pantai Chenang" gegaan, dat is een strandje verderop waar het een stuk drukker is. Daar hebben we genoten van de zonsondergang onder het genot van Thais bier.

De dag erna zijn we met de taxi naar een kabelbaan gegaan. Vanaf daar zijn we eerst een stuk omhoog gegaan om naar de "Seven Wells". Dit zijn 7 natuurlijke waterbronnen waar we lekker gezwommen hebben. Er was zelfs een natuurlijke glijbaan. Daarna iets lager naar de waterval. Onderweg hebben we veel apen gezien.
Naast de "makaken" die we al veel gezien hebben zaten hier ook andere apen waar ik naam nog niet van weet.
Toen omhoog met de kabelbaan, heel steil en hoog, naar de skybridge.
Deze brug is in de jungle gebouwd en is 100 meter hoog waardoor je mooi uitzicht hebt.
De bewolking was minder dan in de ochtend maar er waren nog aardig wat wolken. Dit gaf ook wel weer een mystiek effect zo door de jungle.

Helaas hadden we de dag erna veel regen. Het regenseizoen gaat ook bijna beginnen.
We zijn nog met de taxi naar "Kuah" geweest.
We liepen door een parkje waar we neushoornvogels een varaan en grote eekhoorns hebben gezien.
Vooral die vogels waren prachtig!

Er is hier ook een plein waar een metershoge adelaar staat. Deze zie je door heel Langkawi terug. De naam van het eiland komt ook voort uit de woorden "Helang" (arend) en "Kawi" (marmer).

Ivm de regen zijn we een winkelcentrum ingegaan maar dat hadden we snel gezien.
Daar nog wel mooie batik doeken gekocht.

Nadat we terug waren in het hotel regende het nog steeds en hebben uiteindelijk ook in het hotel gegeten. De avonden ervoor waren we op pad geweest maar dat was nu niet te doen. Kwam met bakken naar beneden.

Gelukkig de laatste dag hier want de weersvoorspelling geeft niet veel goeds aan! We gaan weer terug naar Singapore waar we begonnen zijn.
Einde van de vakantie komt in zicht.

PS Dit verslag is wat verlaat, we zijn ondertussen al in Singapore. We zijn zo vroeg vanaf Langkawi vertrokken dat ik het niet meer op tijd erop kon zetten.