Weer in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Weer in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Weer in Singapore

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 September 2017 | Singapore, Singapore

Helaas zit het er weer op. Terwijl ik dit laatste verslag schrijf zitten we alweer in de trein naar Den Helder.
Maar de laatste 2 dagen waren geweldig.
We zijn vroeg in de ochtend van Langkawi weer terug naar Singapore gevlogen.

Eric wou graag in het "Marina Bay Sands Hotel" slapen en dat hebben we gedaan.
Dit hotel is in 2011 gebouwd voor het luttele bedrag van 8 miljard. Het heeft 57 verdiepingen en 2561 kamers.
Het is een mooi iconisch gebouw met bovenop een zwembad.

Het was een bijzondere ervaring.
Bij binnenkomst in de kamer gingen de gordijnen automatisch open. Onze kamer was op de 40e verdieping en groot!
De kamer was groter dan het appartement waar ik de eerste 1,5 jaar heb gewoond in Amsterdam.
We hadden prachtig uitzicht op de Marina baai.

We waren vroeg, nadat we onze tassen bij het hotel hadden afgegeven zijn we naar de "Gardens by the Bay" gegaan.
Aan het begin van de vakantie zijn we hier al even geweest met de lichtshow van de "Supertrees".
Nu zijn we naar de "Domes" geweest.
Er zijn er 2. De ene is de
"Flower Dome" hier staan planten, bloemen en bomen uit alle werelddelen.
De andere is de "Cloud Forest" deze was prachtig ingericht als tropisch regenwoud met waterval op bepaalde tijden kwam er "mist". Moet toch vochtig gehouden worden hier.

Vervolgens terug naar het hotel om in te checken en snel naar het zwembad op de 57e verdieping......prachtig uitzicht over Singapore!
We hebben gezwommen en genoten van het uitzicht. Dat je 10 euro voor een biertje betaalde dat vergeten we maar even.

We hebben vanaf dezelfde verdieping nog naar de water en licht show gekeken in de avond en zijn daarna gaan eten.
Ook hier kennen ze foodcourts. Bij een stalletje uitzoeken wat je wilt eten en daarna een plekje aan een tafel zien te bemachtigen.

De dag erna was dan toch echt de laatste vakantiedag aangebroken. We vlogen pas om 0:40 dus hadden de hele dag nog.
Eerst lekker uitgeslapen en vanuit bed nog genoten van het uitzicht.
Tassen konden we weer in het hotel laten.

We zijn eerst naar de Apple Store geweest omdat we daar iets wilde aanschaffen.
Bij aankomst troffen we een lange rij mensen aan voor de deur.
Wat blijkt.....het is de dag dat de nieuwe iPhone te krijgen is. Iedere keer als er iemand met een IPhone de deur uit komt gaan ze klappen........wat een poppenkast!
Gelukkig konden wij via een andere ingang naar binnen.

Daarna nog een wandeling door de Indische buurt gemaakt met het het idee nog een wandeling door een park te maken maar helaas was het park dicht.

Daarna weer terug naar "Gardens at the Bay" en tussen de "Supertrees" gelopen met een soort luchtbrug.
En daar nog even in het park gezeten voordat we voor de laatste keer gingen eten bij de foodcourt.

En toen was het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Nadat we hadden ingecheckt nog even heerlijk kunnen douchen en fris het vliegtuig in.
We hebben een lekkere vlucht gehad en waren op tijd op Schiphol.

Nu weer bijna thuis met de trein, vol met nieuwe ervaringen.
Het was een geweldige vakantie. Maleisië met de enorme mengelmoes aan culturen en geloven die moeiteloos samenleven.
Ontzettend vriendelijk mensen de je overal mee willen helpen en heerlijk eten.

Singapore wat bijna een beetje surrealistisch is. Overal zijn regels voor en alles is gestroomlijnd.
Het centrum is een aaneenschakeling van winkelcentra's met alle dure bekende merken. Als ik daar iets zou willen kopen dan red ik dat niet met 1 maandsalaris.
Maar leuk om gezien te hebben.
Kortom: heerlijke vakantie gehad!!!

• 24 September 2017 - 20:54

WGerard Verhaegen:

Veilig weer thuis, hierover moeten we nog ff babbelen hoor, je hebt bijna de zelfde reis gemaakt als wij een tijdje terug alweer. Zalige reis gehad. Veel liefs

• 26 September 2017 - 10:32

Esther Schelling :