Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Mexico

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 November 2010 | Mexico, Mérida

Eindelijk weer internet en ondertussen zit ik in Mexico. Vanuit Antigua ben ik eerst naar Lanquin gegaan en heb daar in een prachtige lodge geslapen die op een berg stond met een mooi uitzicht. Vanuit daar heb ik de dag daarna een tour gedaan naar een natuurpark (Semuc Champey). We hebben eerst met de groep in een grot gezwommen en geklauterd met kaarsen in onze hand.Ontzettenmd leuk en spannend om te doen.
Daarna naar een soort poelen geweest om te zwemmen met ontzettend blauw water.

Bij terugkomt in de lodge was ik erg moe, maar ben toch nog naar een grot gelopen waar ontzettend veel vleermuizen zitten. Bij zonsondergang komen ze de grot uitvliegen. Wat een geweldige ervaring!!! Ze vlogen heel dicht langs je heen en hoorde ze langs je oren vliegen. Prachtig om te zien.

De dag erna ben ik vertrokken naar Flores om vanuit daar de ruines van Tikal te bezoeken. We zouden 8:00 nederlandse tijd vertrekken dus vertrokken we uiteindelijk om 9:00 Guatemalteekse tijd. Het was nog een heel gedoe want er was 1 busje tekort, de chauffeur lag nog dronken in bed! Maar goed uiteindelijk is het toch goed gekomen.

In de bus heb ik 2 Israelische meiden (Jael en Gen)en een Duitser(Aron) leren kennen die naar dezelfde Hostel gingen.
We hebben samen de tour naar Tikal geboekt voor de dag erna en zijn lekker uit eten geweest...erg gezellig.

Tikal was erg mooi.Voor het eerst van mijn leven een miereneter gezien verder nog apen, toekans en andere dieren.
Ik was van plan om de dag erna weer verder te reizen, maar de hostel was geweldig en ik vond dat ik wel even genoeg in de bus had gezeten dus ben een dag langer gebleven.

De dag erna een bootje gehuurd met Jael en Gen en nog een Ned. die ook in de hostel zat en naar de "dierentuin" aan de overkant geweest. Stelde niet veel voor maar was wel grappig. Op de terugweg hebben we nog gezwommen in het meer.
Heerlijke relaxte dag!

Vervolgens mijn reisje naar Mexico. Eerst een stuk met de bus, het laatste stuk over een onverharde weg,lekker hobbelen dus. Daarna met de boot 15 min over de rivier naar de overkant en voila...je bent in Mexico.
Daar ook weer wat problemen met de bus, maar uiteindelijk met een publieke bus naar Palenque gereden.
De chauffeur reed als een idioot (vond ook de Mexicaan met wie ik uit Guatemala was gekomen).
Uiteindelijk was ik dus blij dat ik er was en zat heerlijk met mijn flesje Corona en met de voeten in het zwembad midden in de jungle! Pfffff....moe maar blij dat ik er was.

De dag erna naar de ruïnes van Palenque gelopen. Eeen enorm complex met een interessante geschiedenis.

´s Avonds was er live muziek, ontzettend gezellig. Maar op tijd naar bed gegaan, was nog steeds watmoe en de dag erna weer een tour geboekt naar 2 watervallen (Mishol-ha en de Aqua Azul).

De watervallen waren prachtig om te zien, de eerste was voornamelijk heel hoog en de 2de liep heel ver door met verschillende delen.
Daar hebben we om en om met de groep gezwommen.

Tijdens deze tour heb ik Verena leren kennen. Een Oostenrijkse met wie ik nu nog steeds aan het reizen ben.

Zij is net als ik de volgende dag vertrokken naar Campeche. Daar hebben we samen de taxi genomen naar de Hostel (een ontzettend slecht onderhouden en niet echt schoon geheel). Maar we zouden er toch maar 1 dag blijven.
We hadden het plan om naar ruïnes te gaan in de buurt maar de tour was erg duur.En aangezien Campeche ook leuk was en er musea waren die leuk leken hebben we het niet gedaan.
Ze zouden met die tour ook nog nmaar grotten. Nu klint het een beetje verwent, maar ik ben al in 2 grotten geweest en ga nog meer ruïnes bezoeken dus ik vond het wel prima.

Vanmiddag zijn we weer vertrokken met de bus en zitten nu in Merida in een mooi hostel aan het centrale park.
Net lekker wat te eten gemaakt en we hebben fijn een 2 pers. kamner genomen met z´n tweeën!

Het internet cafe gaat over 5 minuten dicht hier dus ik stop er weer mee.
Ik hoop dat bij iedereenin Nederland alles goed gaat en begin iedereen nu wel te missen!!

Dikke kus


  • 15 November 2010 - 05:28

    Martine:

    He lieve zus.

    Suppppperrrr fijn weer wat van je te horen!! We gingen hem na 4 dagen nu toch wel een beetje knijpen hier.

    Weer leuke dingen heb je gedaan zeg. Het is maar goed dat je het allemaal opschrijft anders weet je het straks zelf niet meer. We missen je wel erg hoor!

    Hier gaat alles prima. druk als gewoonlijk maar verder prima. Ik ga me nu snel aankleden want ik moet werken.
    Ga je nog mee naar het winterfeest...???? hihi.

    Kuzzzzz

  • 15 November 2010 - 16:00

    Tamara:

    Hee Chica,

    Wat leuk op deze manier reisverslagen van je te lezen! Zo te lezen heb je het prima naar je zin!
    Las net het berichtje van Martine; tuurlijk moet je mee naar winterfeest!! hahha

    Liefs xx

  • 15 November 2010 - 18:41

    Van Pa En Ma:

    Weer leuk om te lezen,je had al veel verteld via Skype en we waren weer heel blij je te horen, want zoals je zusje al schreef we begonnen hem al een beetje te knijpen.
    We missen jouw ook hoor en we moeten nog lang wachten voordat we weer met je kunnen knuffellen.
    Lieverd kus van ons en maak er wat moois van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 48218

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: