Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 September 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

De reis van Melaka naar Kuala Lumpur heeft 2,5 geduurd. Bij aankomst in Kuala Lumpur was ik een beetje in de war van alle stations en had ik bijna weer een ticket terug naar Melaka gekocht!
Gelukkig goed gekomen en het laatste stuk met de metro naar het centrum gegaan.

Bij aankomst in het hotel konden we nog niet inchecken dus tassen af gegeven en de stad in gegaan.
We zijn eerst naar de Petronas Torens geweest. Het zijn niet meer de hoogste torens maar wel de hoogste "Twin Towers".
Nadat we een kaartje voor de middag hadden gekocht om omhoog te gaan zijn we naar de overkant gegaan.
Daar zit een hotel met een Skybar waar je mooi uitzicht hebt op de torens.
Om 16:00 gingen we omhoog de Petronas toren in.
Eerst naar het tussendek dat 170 meter hoog is(verdieping 41 en 42) en daarna door naar boven ( 370 meter).
Prachtig uitzicht over de stad! Helaas wel wat bewolkt en het had ook net hard geregend.

Daarna nog een stadswandeling gedaan door de wijk "Kampung Baru" die in de Lonely Planet stond.
In deze wijk staan nog veel houten huizen
Het staat in schril contrast met de enorme wolkenkrabbers met glimmende ramen die er omheen staan.
We kwamen weer langs veel eetstalletjes. We hebben een plekje weten te bemachtigen in een tentje waar het erg druk was.
Wat hebben we heerlijke kip gegeten met gele rijst en groenten voor het enorme bedrag van €1,50 euro pp.
Ik zou hier geen dag meer koken ;))

We waren laat terug in het hotel en na inchecken gingen we naar de kamer. Dat was een afknapper......slot van de kamer en gordijnen hingen er half af en een gore badkamer.
Maar we waren te moe om te verkassend of de discussie aan te gaan.
Gelukkig waren de bedden wel schoon.

De 2e dag in KL zijn we gestart met dingen regelen. Was wegbrengen en vervoer regelen voor aankomende dagen.
In het noord oosten van Maleisië is het openbaar vervoer een stuk minder dan de rest. Gelukkig zijn daar organisaties weer handig op ingesprongen. Gelijk vervoer geregeld voor de aankomende 3 bestemmingen.

We zijn een stuk door Chinatown gewandeld, geweldig om te zien al die nep merk artikelen.
Ik heb er nog een verlengkabel gekocht voor mijn telefoon......helaas deed hij het niet (verrassend!)

Daarna een Chinese en Hindoe tempel bekeken. De Hindoe tempel ook bezocht nadat we onze schoenen hadden ingeleverd en ik een mooi gekleurde doek om gekregen had zodat ik een soort lange rok aan had.
De Hindoe tempel was rijkelijk voorzien van kleuren en beelden.

We zijn daarna naar het onafhankelijkheid plein gelopen waar in de onafhankelijkheid van Maleisië werd uitgeroepen.
Tegen over het plein staat een mooi paleis waar de Sultan vroeger heeft gewoond.
Onderweg kwamen we langs de Jamek Moskee die gebouwd is op de kruising van de 2 rivieren. Het is de 1e stenen moskee van Maleisië.
Op de kruising van deze rivieren is ook ooit de bouw van Kuala Lumpur begonnen omdat daar tin werd gewonnen.

Daarna de bus gepakt om richting de KL toren te gaan. Bus is hier trouwens goed geregeld. Er gaan gratis bussen over 4 routes en op verschillende punten kan je overstappen.
De KL toren is de hoogste communicatie toren. Ook hier zijn we omhoog geweest naar 360 meter en kon je in een glazen uitbouw staan om naar beneden te kijken.
Leuke ervaring en dan realiseer je je nog meer hoe hoog je eigenlijk bent.
Gelukkig heb ik geen hoogtevrees!

Daarna zouden we een stukje door de Arabische wijk "Ain Arabia" (oog van Arabië) lopen maar behalve de poort en de paar Arabische winkels was er niet zo veel te beleven.
Hebben daar wel heerlijk gegeten!

Daarna nog even door een mega mall gelopen voordat we de Petronas torens het donker konden bewonderen.

Daarna snel terug om de was op te halen en nog wat boodschappen gedaan voor morgen.

Morgen gaan we naar "Taman Negara", lekker de jungle in. De steden waren leuk om te zien maar we zijn blij nu de natuur in te gaan. Het is daar wel super toeristisch maar wel lekker de drukte van de stad weer uit!!

• 08 September 2017 - 10:35

G.Verhaegen:

Heerlijk lieverd, Tamar Nagara het oudste ourwoud van Maleisië. Als je de rivier afvaard, veel mooier als met de 4 weeldrive, dan als je op de splitsing komt van de rivier vindt je aan de rechterkant de leukste en goedkoopste onderkomens, wel een grote handdoek meenemen voor op je matras te leggen en eerst tegen de deur schoppen voordat je gaat douchen.
    Maar ik ben nu al jaloers op je. Ja het eten daar is HEERLiK. Veel plezier lieverds en als je gaat wandelen en een tocht gaat maken door de jungle vergeet dan niet je naam op te geven bij de rangers. Liefs Gerard en Loes.

• 10 September 2017 - 22:32

Esther Schelling :

Taman Negara was idd leuk! Wel verschrikkelijk toeristisch maar als je op tijd weg gaat is het te doen. En het eten is hier idd heerlijk, nog geen dag gehad dat we niet lekker hebben gegeten ( en ik ben er natuurlijk ook goed in