Chivay - Reisverslag uit Chivay, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Chivay - Reisverslag uit Chivay, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Chivay

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 November 2009 | Peru, Chivay

Voor de verandering vanmorgen weer eens vroeg op pad, om 7:00 vertrokken naar Condor del Cruz. Dat is een uitzichtpunt waar je condors kunt zien. Ook dit was een enorme ervaring, wat een enorme beesten. Ze zijn zittend 1:10 m en hebben een spanwijdte van 3 meter!

Ook daar waren er uiteraard weer veel dames die spullen probeerde te verkopen. Het is erg leuk om te zien dat ze in elke regio een ander soort klederdracht hebben met andere hoedjes.

We zijn 2x gestopt voor een fotoshoot met uitzicht de colcavalei in. We gaan vandaag weer hoger, we eindigen op 3650 meter.

We hebben om 12:00 weer begonnen aan een wandeling van 4 uur.Onderweg zijn we gestopt bij ruïnes waar we een gezellige picknick hebben gehouden. We hebben ook veel terassen gezien die door Inca´s zijn gebouwd, op elke hoogte groeit iets anders i.v.m. de verschillende microklimaten.
De omgeving was fantastisch mooi met weer mooie uitzichten.
We zijn als het ware door de kloof heen gelopen en aan de andere kant weer omhoog, het was best zwaar en warm! Maar goed, wederom een goede oefening voor de incatrail!

Na aankomst in Chivay hebben we snel de tassen op de kamers gelegd en zijn we naar thermaal baden geweest.
Heerlijk dat warme water voor je vermoeide spieren!!!

Je merkt wel dat we weer wat hoger zitten. Overdag goed smeren tegen de zon, maar aan het einde van de middag begint het lekker af te koelen. Toen we terug kwamen van het eten was het 9 graden!

Over eten gesproken...onze reisleider heeft dus cavia gegeten. Het was weinig vllees, veel vet en een hoop kluifwerk!
Dat was geen succes, ik begin er zo en zo niet aan, ik ga geen hisdieren eten!

Nou ja, ik moet niet klagen want het zal bij jullie ook niet echt lekker weer zijn!

Het was een vermoeiende maar leuke dag. Soms doe ik zoveel indrukken op dat ik moet nadenken of dingen in de ochtend zijn gebeurd of de dag ervoor al!

Liefs van mij!