Incatrail!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Incatrail!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Incatrail!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 November 2009 | Peru, Lima

Hoera!!!!Ik heb het gered, de incatrail heb ik overleefd!

Na veel zweten, vloeken, pijnlijden, maar ook een hoop lol, prachtige uitzichten en een hoop momenten van genieten was het dan gisteren zo ver...de Machu Picchu gezien!

De eerste dag was nog redelijk gemakkelijk, niet teveel klimmen en dalen. De lunch was erg goed, ongelovelijk wat ze kunnen maken in zo,n tentje met een paar pitjes voor 10 man.

We hadden 18 dragers bij ons die onze tenten, slaapzaken, tafels, krukjes e.d. droegen. Deze kanjers tillen min. 24 kilo per persoon. Wij snappen nog steeds niet hoe ze dat doen. Zelfs met je dagrugzak op je rug is het al zwaar.
We hebben wel wat geklommen deze dag maar niet zo steil. In totaal ongeveer 4 uur gelopen.

Dag 2 was een killer. Ontzettend veel steigen en met veel "incatrede". Dit zijn enorm hoge traptreden, ooit door de inca´s aangelegd. Nou je knieeen zijn al snel niet zo blij meer!
We zijn deze dag ook op het hoogste punt geweest (4200 meter!)en we waren vertrokken van 2750 meter. Het is een enorme kich als je daar eenmaal bent (en ontzettend koud). En daarna weer naar beneden naar de volgende campingplaats.

Het is bijna niet uit te leggen hoe bijzonder het is om over de oude incapaden dwars door de Andes te lopen, om je heen alleen maar bergen.
Soms zie je bergen met sneeuwtoppen, dan loop je weer door een nevelwoud met meertjes, echt super!

Deze dag hebben we in totaal 7 uur gelopen. (en gevloekt!)
Iedereen was gaar toen we aankwamen en we lagen om 20:00 in bed.

De derde dag was ook redelijk zwaar. Dit was de dag met de meeste kilometers. Onderweg kwamen we 2 inca ruines tegen en een incafort, ook weer erg indrukwekkend. We hebben ook weer een stuk moeten steigen (van 2650 naar 3325 meter).
Deze dag ongeveer 7 uur gelopen.Dit is wel met de lunch meegerekend.

De vierde dag zou het dan gaan gebeuren....1 van de wereldwonderen bekijken....Machu Picchu!
We werden om 3:45 gewekt om vervolgens snel te ontbijten. We stonden om 4:45 in de rij bij de controlepost, deze ging om 5:30 open. We stonden vrij vooraan, na de controle met een enorme snelheid naar de zonnepoort gelopen. Daar heb je een enorm mooi uitzicht over de Maccu Picchu en kun je de zon boven de Maccu Picchu zien opkomen. Maar helaas toen we daar zwetend en hijgend aankwamen was het erg bewolkt en hadden we dus geen uitzicht!

Daarna weer een stuk afdalen, onderweg trokken de wolken weg en hadden we toch nog een mooi uitzicht.
Wat een enorm indrukwekkend complex!
FANTASTISCH!

Toen we beneden aankwamen stonden de 5 van de groep die niet meeliepen ons op te wachten en hadden een mooie oorkonde voor ons gemaakt!

Daarna een rondleiding gehad daar, met uitleg bij de tempels, pleinen e.d. wat een geweldig iets!

Nadat we er uitgekeken waren moesten we nog 2 uur met de trein en daarna nog 2 uur met de bus terug naar Cuzco.

Toen we uiteindelijk terugkwamen in het hotel hebben we als eerste gedouched...heerlijk!We lagen er vroeg in vermoeid, maar zeker voldaan!

Vandaag hadden we een vrije dag door Cuzco. Lekker uitgeslapen (tot 8:30) en daarna lekker door de stad heen gegaan. Vanavond hebben we om 18:00 een massage, we kijken er al naar uit!

Morgen nog een dag vrij, we zien wel wat we gaan doen.

Daarna nog 1 dag in Lima en dan weer naar huis!

• 11 November 2009 - 22:14

Mama:

Lieverd,

Als ik het zo lees was het ondanks het gevloek en af en toe goed afzien toch een GEWELDIGE ervaring. Iets wat je nooit meer vergeet!! Je had me al het een en ander verteld via Skype maar nu kan ik het nog ff lekker nalezen. Was wel blij je stem weer ff te horen en zal zeker blij zijn als we weer in levende lijven kunnen knuffellen want ik heb het idee dat je al heel lang weg bent en mis je héél erg.

Lieve Schat geniet nog even de laatste 2 dagen want voor je het weet zit je weer in de dagelijkse sleur.

Liefs en dikke knuffels
    Mama

• 12 November 2009 - 08:04

Je Zusje:

Erg leuk om te lezen hoe je het hebt gehad!!
    Ben ook heel erg benieuwd naar je foto's!
    We moeten maar gauw een gezellig foto kijk avondje houden met de Fam. Kunnen we heerlijk onder het genot van franse kaas en een wijntje je hele reis nog eens horen maar dan met de foto's erbij.
    Ik mis je heel erg en zal blij zijn als ik je weer zie!!

Dikke kuzzz
    Martine

• 12 November 2009 - 08:18

Weer Je Zusje!:

PS: ik vind je echt een super stoer wijf dat je de incatrail gehaald heb!!
    Petje af.

• 12 November 2009 - 08:34

Angeles :

Hee Schat,

Nou het klinkt allemaal heel erg indrukwekkend en natuurlijk een zeer mooie ervaring, maar nu dan weer bijna tot de orde van de dag. WIJN STAAT KOUD!!!! Zo niet geheel onbelangrijk dunkt mij. Weet niet waar je het weekend vertoeft, maar laat anders aan me weten wat je heel graag in je koelkassie zou willen hebben waar je ongelooflijk veel trek in zou hebben behalve de wijn natuurlijk, natuurlijk is mijn keuken ook open!!

Dikke kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz van mij en Storm

Tot Gauw!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 12 November 2009 - 09:19

Suuz:

Heej schat,

wat klinkt het allemaal indrukwekkend...
    Zitten je knietjes er überhaupt nog aan?!?!?
    Geniet nog maar lekker van je laatste dagen daar, want hier is het grauw en koud.
    We zullen je kacheltje lekker aan zetten..

Xx Suuz.