Titicacameer - Reisverslag uit Puno, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Titicacameer - Reisverslag uit Puno, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 November 2009 | Peru, Puno

Erg veel lol gehad vanmorgen, we zijn met fietstaxi's naar de haven gegaan. Ik was blij dat ik veilig aangekomen was! Om 8:30 vertrokken we met de boot het Titicacameer, dit is het hoogstbevaarbare meer ter wereld.
De eerste stop was bij de drijvende rieteilanden, heel fasinerend om te zien hoe de Uros-indianen daar leven. Ze maken echt alles van riet....boten, huizen en dus zelfs hele eilanden. Deze eilanden rotten aan de onderkant weg dus er moet iedere keer weer een nieuwe laag riet op.

Daarna nog 3 uur varen naar het eiland (Amantani) waar we hebben geslapen bij familie's thuis.
Ik zat met 3 anderen bij een familie.

Na de lunch bij de familie hebben we een wandeling gemaakt naar de top van het eiland. Het was alleen maar klimmen en sommige stukken erg steil.
Maar eenmaal boven zijn we gebleven tot de zonsondergang en dat was prachtig!! Het was er wel ontzettend koud. Ik had na de lunch een muts gekocht van de familie en was daar erg blij mee!

Na de wandeling diner weer bij de familie. Na het eten werden we in de plaatselijke klederdracht gehesen en gingen we naar een feest om te dansen.
Ik kan jullie vertellen dat dansen op 3800 meter hoogte best vermoeiend is!Iedereen liep te hijgen als een paard.

Mijn kamergenootje Naybi was helaas ziek (diaree en braken) en kon niet mee. Ze werd goed verzorgd door de vrouw des huizes, die kwam steeds thee brengen, getrokken van planten uit de tuin.

Na het feest snel weer gaan slapen, 22:00 is hier al laat om naar bed te gaan. Je bent er steeds zo vroeg uit en je doet veel.

Morgen weer de boot op, vandaag ging het goed, hopelijk morgen ook!

XXX