Titicacameer - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Titicacameer - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 November 2009 | Peru, Lima

Zo, wat heb ik beroerd geslapen zeg. Het bed leek wel een plank, dat was dus elk half uur draaien omdat de heup anders te pijnlijk werd en het was koud!
Maar goed, we moesten er toch om 6:30 weer uit. We hebben als ontbijt bij de familie pannekoekjes gegeten en daarna hebben ze ons naar de boot gebracht.

Het was een uur varen naar het volgende eiland...Taquile.
Ook daar hebben we weer een flinke wandeling gamaakt (gelukkig minder steil dan gisteren)voordat we bij het centrale plein kwamen.

De productie van textiel is hier erg belangrijk. Als je daar rondloopt is het alsof de tijd heeft stil gestaan.
Je ziet er vrouwen die aan het spinnen zijn en breiende mannen.
Je kunt hier ok aan de mutsen zien of de de mannen en vrouwen single zijn of getrouwd.

Daarna nog weer 3 uur varen naar Puno.
Ik heb de afgelopen 2 dagen dus 7 uur op een boot gezeten en ben niet ziek geworden!

We zitten nu weer in hetrzelfde hotel als toen we vertrokken uit Puno.
Ik ga zo lekker douchen, want dat kon op het eiland natiuurlijk ook niet. Dan eten en snel naar bed, ik ben erg moe.
Morgen zitten we 11 uur in de bus naar Cuzco. De reis gaat dwars door de Andes dus ik ben erg benieuwd.
Als er maar genoeg plaspauzes zijn!
We gaan wel weer wat lager, naar 3325 meter, dus dat is wel lekker.

Daar zijn we de dag erna nog een dag "vrij" en dan gaat de inca trail beginnen!!!!

Dikke kus voor iedereen!!

Suus, pas je een beetje op Tyrone, onze patser! En ik ben blij dat ik niet in het OLVG ben nu met alle H1N1 gevallen.
Marianne, leuk dat jullie nu ook mee kunnen lezen, zoals je al hebt begrepen bevalt het erg goed!
Martine, MISS YOU TOO!

• 06 November 2009 - 16:29

Pa En Ma:

Wij kregen dit bericht nioet goed door maar via Tinus hebben we het toch gekregen. Lieverd het was heel fijn dat we even met je geskyped hebben ebn dat we je stem even gehoord hebben. Ja nu is het dus bijna zover: het lopen van de Inca trail, uiteraard zijn we heel nieuwschierig. Wat zul jij een hoop te vertellen hebben als je thuis komt. Met Pa gaat het elke dag een stukje beter en a.s. dinsdag gaat hij weer voor 1 wweek werken. 2 Weken vond de arts nog te veel.
    We missen je wel hoor, maar de hoofdzaak is dat jij een GEWELDIGE vakantie hebt.

Lieverd dikke knuffels en zoenen van ons en heel veel plezier met het lopen van de Inca trail.