Lang onderweg - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Lang onderweg - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Lang onderweg

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 November 2009 | Peru, Lima

Wat een lange reisdag! We zijn om 6:00 weer opgestaan en om 7:00 vertrokken richting Cuzco, dit keer met een kleinere shuttle bus. De baggage lag op het dak, maar gelukkig is alles goed aangekomen.
Het was wel een prachtige rit dwars door de Andes.

In de omgeving van Puno zag je veel huizen die nog niet af waren, maar dat doen ze omdat ze dan minder belasting hoeven te betalen.

We hebben nog een stop gehad bij graftombes uit de inca en pre-inca tijd. Heel bijzonder om te zien en een raadsel hoe ze die zware stenen op elkaar kregen.

We zijn nog even gestopt op het hoogste punt van deze dag (4320 meter), dus iedereen zat weer lekker aan de coca snoepjes ofwel cocabladeren! De cocabladferen mag je niet invoeren inNederland, die vallen onder de opiumwet. De ander dingen wel, het is ongelovelijk waar ze het allemaal in verwerken......snoep, chocolade, koekjes, cake en ga zo maar door.

We hebben gelunched met een uitgebreid buffet, ik heb alle 4 de toetjes getest!Heerlijk.
Daarna nog gestopt bij ruines uit de inca tijd, weer die enorme stenen waar echt geen vloeitje tussen te krijgen is!

We kwamen om 18:15 aan in Cuzco. We hebben lekker op bed gelegen met een boekje over de inca trail, morgen hebben we een briefing over het hoe en wat voor de 4 dagen lopen!

We hebben er allemaal veel zin in!