Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Cuzco

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 November 2009 | Peru, Cuzco

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen!!!!!!
We werden om 8:45 wakker. Het is wel grappig, ik ervaar deze reis helemaal niet als dsat ik van alles moet, maar het is heerlijk als je even niets moet.

We kregen om 10:30 de briefing over de incatrail, verder hadden we vandaag vrij!

De briefing was leuk en interessant, we hebben de route en de hoogtes gekregen. We mogen p.p 6 kilo meenemen. Dit wo door de dragers naar boven getilt, net als de tenten, kookspullen e.d.De 2de en 3de dag zijn het zwaarste. ik ben zo benieuwd, maar heb er erg veel zin in!!!
Ik hoop dat we het droog houden, maar die kans is erg klein volgens de gids. We gaan n.l. het regenwoud in!

Nou ja, we zien het wel, maar al moet ik op mijn tandvlees, ik loop hem uit!

Ik heb vanmiddag nog een slaapzak en toch ook maar 2 loopstokken gehuurd. Ik had de afgelopen keer veel last van mijn knieeën na de afdaling.De slaapzak gaat tot -15, het wordt niet kouder dan -3 dus dat moet genoeg zijn. (waar begin ik eigenlijk aan!!!!)
Er was al iemand die vroeg hoe vaak we dood zoudenm gaan tijdens de trail!
Verder nog wat voer voor onderweg ( om aan mijn onuitputtelijk vreetwoede te voldoen) en een hoop water.

Nadat we de laatste dingen voor de trail hadden gehaald hebben we nog wat door de stad gewandeld, Het is een enorme stad met smalle straatjes wat ontzettend gezellig is.

De vrouwen in Peru dragen bijna alles op hun rug in gekleurde doeken.
Het zijn net van die toverzakken....als je ziet wat er allemaal uitkomt....kinderen, verkoopwaar, de oogst van de dag, wasgoed, echt alles gaat op de ruggen van die vrouwen!

Nou ik ben blij dat ik de aankomende dagen alleen mijn dagrukzak hoef te dragen, dit is al meer dan genoeg!

Straks nog de spullen uitzoeken die mee moeten, op tijd eten en naar bed. We gaan morgen om 6:00 weg!
Wat we niet meenemen bijft in het hotel, daar komen we weer terug na de tocht.

Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat, denk nog even aan mij ergens in de aankomende dagen, dat kan ik wel gebruiken!

Mam, alvast gefeliciteerd met je verjaardag.Ik zat nog ff op de skype, maar ik denk dat je al slaapt.
De aankomende dagen zal ik geen bereik hebben.
Pa, kijk uit met werken, gelukkig maar 1 week, ik denk aan je!
Martine, ik zal kijken naar de sieraden, maar de jouwe zijn toch veel mooier!

Dikke kus allemaal, morituri te salutant!

  • 07 November 2009 - 08:24

    Pa En Ma:

    Hé lieverd, jammer dat ik je smsje niet gehoord heb gisteravond, we lagen al vroeg op bed. We hadden je nog wel ff willen spreken voordat je aan die grote wandeling begint. We zijn héél nieuwschierig hoe het zal gaan, maar jouw kennende loop je het wel uit. Karater genoeg toch? Zit in de familie hihi!!
    We zullen de komende dagen aan je denken en je verslagen en gesprekken missen.
    Maak er iets moois van zoiets doe je meestal maar 1 keer in je leven

    Dikke zoenen en knuffels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Peru

Recente Reisverslagen:

11 November 2009

Incatrail!!

06 November 2009

Cuzco

05 November 2009

Lang onderweg

04 November 2009

Titicacameer

03 November 2009

Titicacameer
Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 48178

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: