Massages en Spaanse les - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Massages en Spaanse les - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Massages en Spaanse les

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Oktober 2010 | Guatemala, Antigua

Mijn eerste week in Antiqua zit er bijna op, het bevalt hier nog steeds prima!

Zaterdag hebben we onszelf heerlijk laten verwennen met een manicure (of er van mijn handen nog iets te maken is!)een massage en gezichtsbehandeling. We kwamen na bijna 2 uur weer fris, fruitig en 5 jaar naar buiten.

Vervolgens zijn we gaan shoppen, ik heb een leuke gekleurde tas gekocht...Sascha 3, tja, tassen kun je niet genoeg hebben net als schoenen!
Daarna naar huis en lekker een flesje rosé open getrokken!

We hebben bij café No Se gegeten met Suzanne die Sascha nog kent van haar eerdere keer hier in Antigua.
Ik ben eerder naar huis gegaan omdat ik na het eten last kreeg van dreigend instortings gevaar!

Ben elke avond erg moe, we zijn blij als het 21:30 is dan "mogen" we naar bed. Het schijnt dat iedereen dat heeft en dat het na een week ongeveer beter wordt.
Het lijkt ook wel wat beter te gaan.

Zondag zijn we met de "chicken bus" naar de Macadamia noten plantage geweest (Valhalla). De bus was een byzondere ervaring. Het is de lokale bus hier en de naam zegt al genoeg!

De plantage is organisch. Ze maken er lekkere olie en gezichtscrème van. We hebben daar ook weer een gezichtsmassage gehad met van die lekkere olie. Ik zou er aan kunnen wennen!

Maandag moest ik weer vroeg op want mijn Spaanse les begon om 8:00!
Ik ben lekker op tijd weggegaan en heb een heerlijk kopje koffie gehaald bij het centrale park.
Heerlijk om de dag zo te beginnen, zonnetje is er al, iedereen begint zijn dag, schoolmeisjes in uniform, de mannen die schoenen poetsen komen het park in....
Leuk om s'morgens koffie te drinken in het park en dat te bekijken.

De eerste Spaanse les was leuk, maar het erg opletten. Mijn leraar Max is erg fanatiek. Oefenen met de werkwoorden....he's killing me!!!
De lessen zijn 1 op 1, daardoor gaat het sneller maar moet je ook continue opletten.

Toen ik terugkwam hebben we lekker gelunched waarna Sascha mij ging overhoren!

We hebben we bij een Peruaans restaurant gegeten. Het was erg grappig, heb mijn vakantie van vorig jaar weer herbeleeft. De muziek, posters aan de muur met Maccu Piccu en het plein in Lima en een knuffel Lama in de hoek! Net of je weer in Peru bent.

Dinsdag mijn tweede Spaanse les. Max ging mij overhoren(!), zei vervolgens dat ik slim was om in een nog hoger tempo door te gaan....HELP!

Nu moest ik ook werkwoorden vervoegen en schrijven! Ik heb zelfs huiswerk meegekregen, oude tijden herleven weer!

Als avondeten hebben we lekker pizza gegeten, die was heerlijk!

Vandaag is het woensdag en is het hier een vrije dag (hoef dus ook niet naar school).
Vandaag 20 oktober is het de dag van de Revolutie. Er wordt vandaag gevierd dat in 1944 de Dictator is afgezet en de Revolutie begon.

We hebben nog geen plannen vandaag. We hebben net in de zon ontbeten en we gaan zo eens kijken wat er hier te doen is vandaag.

Hasta Luego!


  • 20 Oktober 2010 - 16:42

    Pa En Ma:

    Hoi Lieverd,

    Fijn weer wat van je belevenissen te lezen. Hopelijk is de avond vermoeidheid snel over, jouw kennende ben je een echt avond mens dus....
    Ik denk dat je berichtje niet helemaal af was ofdat we hem niet helemaal kunnen lezen want hij eidigt nogal raar. We vonden het fijn je gisteravond gesproken te hebben. Stuur je weer eens een paar foto's?Please keep in touch!!We houden van je.
    Knuffels Pa en Ma

  • 20 Oktober 2010 - 17:06

    Esther Schelling :

    Ja, dat klopt het is een beetje een rare site. De rest komt er als het goed is snel aan! X

  • 20 Oktober 2010 - 17:36

    Martine:

    He Sis.

    Nou ik lees het al.. niet alleen mag je volgend jaar wel met ons mee op vakantie als opppas maar ook als tolk (mochten we richting een spaans sprekend land gaan)haha.Nee zonder dollen het klinkt allemaal erg goed.Mis je ons al een beetje?? Robin ging op school heel stoer vertellen dat zijn tante in midden Amerika zit. Hoe het precies heten kon hij niet onthouden maar het was wel in midden amerika!
    Is je andere schouder inmiddels ook al verbrand??
    Hier is het weer echt (pieeeeppp) en op een zieke man en dochter, een lekage in Robin zijn kamer en een bak vol werk waar ik nu met twee zieken niet doorheen kom gaat het verder allemaal goed. Stond net nog met Peter op een lader in de regen.(nou ja ik stond eronder haha) Altijd fijn!!
    Liefie ben blij weer te horen dat alles goed met je gaat. en euhhh 1 tas???!!!!What about me?? hihi. Toch wel een hele grote dan hoop ik he?? Kan je hem lekker vullen :)
    Nou hopelijk hoor ik je gauw weer. We gasan van de week wel ff skypen oke?

    LOVE YOU
    Kuzzzzzzzzzzzzzz

  • 23 Oktober 2010 - 22:35

    Esther:

    Hey Lieffie:)
    Klinkt allemaal erg leuk daar zeg...
    Misschien toch maar ff langs komen in Nov. haha
    Kan jij ondertussen een beetje Spaans spreken..
    Hier vreselijk weer, alleen maar regen, maar ach ben toch weer n8zuster dus ik vind het niet erg.
    Ik hou prijzen van tickets in de gaten.
    Ondertussen moet jij lekker genieten!!
    Dikke kusss
    Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 48181

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: