Laatste avond in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Laatste avond in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Laatste avond in Antigua

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 November 2010 | Guatemala, Antigua

Is even kijken waar ik was gebleven…..o ja, we hebben op vrijdag op de valreep besloten nog naar het strand te gaan op zaterdag en zondags weer terug.
Sascha werkt bij “Constru Casa” samen met de broer van de eigenaar van “Pardedon Surfhouse”. Die ging heen en had nog plek in zijn auto. En aangezien het vorig weekend ook heerlijk was daar hebben we besloten
om mee te gaan.

En idd het was weer heerlijk!

Het vliegers kijken maandag met "Día de los Muertos” was een bijzondere ervaring. Er was een enorm kerkhof waar er langs de rand huizen hoge vliegers stonden, maar ook op het kerkhof zelf stonden vliegers of waren kinderen aan het vliegeren.

Mensen hadden eten meegenomen en er werd uitgebreid gegeten op de graven en graftombes.
In het begin vond ik het een rare gewaarwording dat mensen over de graven liepen erop zaten en tussendoor liepen, maar alles went en het zag er bijzonder uit met al die gekleurde vliegers.

Dinsdagochtend ben ik op de motor vertrokken naar het meer……SUPER!!! Ik was met 2 Amerikanen en David de eigenaar van het Moto Café.
We zouden vroeg vertrekken maar net buiten Antigua stopte mijn motor ermee!
Dus weer terug en uiteindelijk met een andere motor weer vertrokken. Het bleek bij terugkomt aan de bezine toevoer te liggen.

Ik zal er in mijn enthousiasme niet teveel over uitweiden maar het was geweldig! We hebben door water gereden, off the road en helaas ook een stukje snelweg. De snel weg was vreselijk, die chickenbussen duwen je gewoon van de weg als je niet uitkijkt!

We zijn blijven slapen in Panapachel, een dorpje aan het meer.
De dag erna een stuk langs het meer door kleine dorpjes en onverharde, steile wegen.

Het was geen goedkope tour maar ik had het zeker niet willen missen!
Vandaag een beetje aan het bijkomen geweest en mijn vervoer voor morgen geregeld.

Ik vertrek om 8:00 naar Lanquin (dat is een rit van 7 uur). Dit plaatsje is vlakbij Semuc Champey, dit is een natuurreservaat. Je kan daar zwemmen, wandelen en in een grot zwemmen. Ik heb al foto’s gezien…prachtig.

Ik heb er veel zin in maar het is toch ook wel raar om hier weg te gaan. Ben hier al een tijd en het is met Sascha erg gezellig, zal nog raar zijn om weer alleen te zijn.

Dus gaan we nu even lekker uit eten (steak met blauwe kaas)en een borrel halen in onze stamkroeg “No-Sé”.
Ik heb geen idee wanneer ik weer internet heb dus het zou even kunnen duren voordat er weer iets te lezen komt!

Dikke kus allemaal X

  • 05 November 2010 - 07:37

    Mama:

    Hoi Lieverd,

    Fijn om weer wat te lezen van je ervaringen, we spreken elkaar wel maar dit is ook heel leuk en die foto's zien er ook geweldig uit. Wat een ervaringen allemaal, we hopen dat de rest van je reis ook zo leuk wordt. Doe voorzichtig en hou ons op de hoogte.
    Zoenen en knuffels
    Mama

  • 05 November 2010 - 08:41

    Daddy:

    Hai schat,

    Het goede nieuws is dat ik niet heb overgehouden aan die valpartij. Het slechte nieuws is dat je motor total loss is.

    Je houdt toch wel van me, nietwaar?

  • 05 November 2010 - 12:10

    Je Zusje:

    He stoer wijf!!!

    Super foto's hoor!!
    Die van die vliegers is ook heel mooi om te zien!
    Hopelijk heb je weer snel internet want we horen hier graag van je.

    Dikke dikke kuzzzzzz

  • 05 November 2010 - 13:24

    Je Zwager:

    Rock on!! Damn wat cool.

  • 06 November 2010 - 21:58

    Van Mama:

    Hey lieve schat,

    ik heb de foto's op google bekeken van die grot Semuc Champey, wat ziet dat er gaaf uit. Je ziet daar wel mooie dingen zeg, wordt er jaloers op.
    Dikke kus Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 48162

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: