Nazca - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Nazca - Reisverslag uit Lima, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Nazca

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Oktober 2009 | Peru, Lima

Hallo allemaal,
wat een dag!!!Ik heb het vliegtuigje overleefd, maar vraag niet hoe. Gelukkig niet gebraakt , maar door verkeerd adem te halen was ik aan het hyperventileren.Was steeds te diep aan het inademen om de misselijkheid weg te werken (nou ja, een poging tot) Het kotszakje kwam dus toch van pas.
Maar goed, vanmorgen om 8:30 vertrokken.We begonnen bij inca graven die open liggen en waar allemaal mummies waren te zien. Dit was een vreemde gewaarwording. De mumies zijn 1500 tot 2000 jaar oud en blijven zo goed bewaard omdat hier 7 tot 8 cm regen valt per jaar!
Daarna gegeken hoe ze hier goud winnen en aardewerk maken.Ook nog bij een ingenieus kanalen systeem geken wat de incas ooit hebben aangelegd en wat hier nu nog steeds voor de watervoorziening zorgt. Het water komt uit de Andes.
Vevolgens naar het vliegveld om met een Chesna over de Nasca lijnen te vliegen.Het was een enorm mooie ervaring maar ik was blij dat ik eruit mocht.De middag waren we vrij en ik was nog zo beroerd dat ik op bed een film ben gaan kijken.
Verder is het hier nog steeds erg warm, maar we zitten nog niet zo hoog.

Tinus, ben blij dat het weer goed gaat.
Pa, doe rustig aan en ik denk toch dat het Korsakoff is ipv Alzheimer!
Berto, zeker geen verkeerd woord over de belgen...ze zijn de leukste van de groep!En over dat drinken...volgens mij ga jij steeds als eerste naar huis.(en ik heb geen belgisch bloed!)
Sas, ik krijg jullie uitnodiging niet geopend, ga het zo nog eens proberen
Angeles, knap dat je nog steeds niet rookt!I AM PROUD!Ik ga straks in de bergen beleven hoe het met mij gaat!Ga zeker de pillen slikken tegen hoogteziekte(heb al nare verhalen gehoord)
Sjerrol, lieve schat, zou je misschien leukere dingen kunnen dromen!Ach, het vliegtuigje heb ik al overleefd!

Lieve schatten, tot de volgende keer (als ik weer kan mailen)Ik ga nu lekker douchen, we gaan straks bbqen bij het zwembad!Dikke kussen uit Peru!!


  • 27 Oktober 2009 - 04:01

    Jet:

    Hey lieve Es, wat klinkt het allemaal spannend! Weet nu overigens al wel dat ik zo'n reis niet ga maken, denk niet dat ik zo'n vliegtuigtripje overleef, of ik moet echt heel veel pammetjes mee nemen..... Have fun, be safe, en hou me/ons op de hoogte! kus Jet

  • 27 Oktober 2009 - 06:52

    Martine:

    Hoi Es

    Ik denk dat ik maar stop met het lezen van je reisverslag.
    Het regent hier en moet natuurlijk werken en dan kom ik thuis en lees ik over bbqen bij het zwembad!! TSSSS
    HAHA. Nee hoor grapje.
    O Robin vraagt wat ik aan het doen ben en zegt nu "zeg maar tegen tante Esther dat ik haar lief vind en dat ik nog een keer met haar naar de dierentuin wil "hihi wat een schatje he.
    Nou veel plezier weer en let goed op jezelf!!!!

    Missen je!!
    Dikke kuzzzz van ons.

  • 27 Oktober 2009 - 07:52

    Wen:

    Jemig Es, jij hebt wel een toffe reis hoor, weer eens wat anders dan zonnen op een Spaans eiland!Geniet ervan en denk aan je alcohol promillage, hou het op peil!!
    Kussss Wen

  • 27 Oktober 2009 - 07:54

    Grijs:

    Zeg Rood, zo kan het wel weer, Korsakov / alzheimer en dergelijke.
    Leuk om je verhalen te lezen, blijven we toch een beetje "dichtbij". Ik ga langzaam vooruit, ben al hele dagen aan het rommelen met kleine klusjes. Die duizeligheid zal volgens de ortho manueel therapeut nog wel een tijd duren. Dikke zoen van ons, (je moeder zal ook nog wel wat schrijven "vrees"ik.

  • 27 Oktober 2009 - 07:58

    Mama:

    Nou ja "Vrees ik" en dat is dat mijn man. Je doet wel rare dingen zeg zeeziek, hyperventileren.
    Nu is het wel genoeg geweest hoor met die rare dingen. We kijken elke dag uit naar je verhalen. Verder hier vandaan niet zoveel te melden.
    Lief we houden van je, doe voorzichtig en GENIET.

    Kus

  • 27 Oktober 2009 - 09:43

    Sascha:

    Hola!! KLinkt allemaal erg goed! Van dat vliegtochtje heb ik al eerder verhalen gehoord. Denk niet dat dat iets voor mij is, hoewel wel prachtig toch?
    Wanneer gaat de grote tocht beginnen????

    xx!

    ps ben zo brutaal geweest onszelf reisvriend te maken

  • 27 Oktober 2009 - 10:13

    Clark:

    Hey schatje,

    Ik ben blij dat je het heel erg naar je zin hebt. Jou kennende kom je straks weer thuis met de mooiste foto's. Zolang je maar niet thuis komt met een of andere peruaan. Nou ja die kan altijd nog voor de C&A gaan staan met zijn panfluit. Heel veel plezier en dikke kussen van je zwager.

  • 27 Oktober 2009 - 15:59

    SUUZ:

    Heej schat,,

    ik ben blij dat je nog leeft, ondanks dat je al die bloedstollende dingen doet op hoge hoogtes zegmaar. Wagenziek, zeeziek, luchtziek en nu straks hoogteziek??
    Hallo,, het is vakantie,, het moet wel leuk blijven!

    Ik lees hier dat mijn schoonvader Karsakov heeft. Hmm.. Haha.

    Kus, voorzichtig, en we lezen wel weer van je!

    Xx


  • 28 Oktober 2009 - 21:54

    Van Pa En Ma:

    He lieverd,

    We zijn zóóó nieuwschierig hoe het nu met hje gaat. Hoop dat je van de wandeling (puf puf) hebt genoten en zien je reisverslag weer vol spanning tegemoet.Wij gaan een lang weekend naar Oude Tonge met de Dubai Clan maar we nemen natuurlijk wel de laptop mee en hopen dat we daar verbinding hebben en weer wat van je te kunnen lezen.

    Dikke knuffels en zoenen
    HOUDEN VAN JE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Peru

Recente Reisverslagen:

11 November 2009

Incatrail!!

06 November 2009

Cuzco

05 November 2009

Lang onderweg

04 November 2009

Titicacameer

03 November 2009

Titicacameer
Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 48218

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: