Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Oktober 2009 | Peru, Arequipa

Vanmorgen om 7:00 vertrokken vanuit Puerto Inca. Gestopt om evt nog wat te ontbijten en heb toen lekker fruit gekocht op een marktje.

De weg naar Arequipa loopt langs de ruige kust en daarna de bergen in.Arequipa ligt op 2325 meter en vanaf hier gaan we alleen nog maar hoger. De drank laat ik vanaf nu ook maar staan, veel water drinken en coca thee. Deze is gemaakt van coca bladeren en niet echt lekker (zeg maar smerig!)maar schijnt te helpen tegen hoogte ziekte straks.

We hebben gelunched in Camana, heerlijke gevulde advocado gegeten!

Onderweg voornamelijk droge bergen met groene stroken ertussen waar dan wat stroompjes uit de Andes lopen.Er waren daar veel rijstvelden, rijst is na cacao het grootste export product hier.

Om 17:30 waren we in Arequipa. Ontzettend drukke stad met continue verkeerschaaos, maar met prachtige gebouwen.
Na het eten nog een rondje gelopen en toen bekaf naar bed gegaan.
Morgen hebben we een "vrije" dag hier en kunnen we zelf lekker rondlopen.Ik ga met Naiybe en Peter, er is hier veel te zien.

Dikke kus allemaal

• 29 Oktober 2009 - 20:05

Roger:

klinkt helemaal geweldig, heel veel plezier !!

• 29 Oktober 2009 - 20:06

Pa En Ma:

Hoi lieverd,

Het was wel even fijn je stem weer te horen door de telefoon vandaag.
    Het leek wel of je op de hoek van de straat stond.
    Nu weer genoten van 2 reisverslagen en we zijn echt wel jaloers op je. Hihi
    Kind wat maak jij een hoop mee, GEWELDIG.
    Veel foto's en film maken hoor zodat wij ook kunnen genieten van al jouw belevenissen

Dikke kus
    Pa en Ma