De verkeerde dag - Reisverslag uit Seix, Frankrijk van Esther Schelling - WaarBenJij.nu De verkeerde dag - Reisverslag uit Seix, Frankrijk van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

De verkeerde dag

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Juli 2011 | Frankrijk, Seix

Ja, gisteren was het de verkeerde dag om vanaf Canet Plage naar Ax les Thermes te gaan over de Port de Pailheres over 143 km. De eerste 80 km werden overheerst door windkracht 8 tegenwind, met vrachtwagens die het nog wat erger maakten. Dit ging zo tot aan Axat. Het eerste kwart van de echte beklimming daarna beklimming viel de wind enorm mee.Daarna, met hellingen van 10 procent, kwam de wind weer terug, en hoe.
Het was haast niet te doen, snelheden van 7 km per uur. Maar nu begint de ellende pas goed. Esther had gedacht mij op te wachten ergens op de beklimming. Alleen helaas, dat was een zijweg.Ik ben haar dus voorbij gereden. Toen ik uiteindelijk boven op de col aankwam op 2000 meter, geen Esther. Die had wel al mijn warme afdaal kleding mee op haar motor. Wat nu.Stond ik daar in de stromende regen, windkracht 9 en 5 graden C boven op die berg in mijn doorkijkblousje.Toch dus maar 1 km afgedaald, tot aan het eerste de beste woning. Dat was dus een soort van restaurant. Ik heb daar zeker een uur lopen te blauwbekken. Ik had geen gevoel meer in mijn vingers, die waren wit, ik kon niet meer praten van het bibberen, kon geen telefoon meer bedienen, niets meer eigenlijk. Was ik verder afgedaald, dan ......
Uiteindelijk heeft ze mij weer gevonden en ben ik na nog een uur opwarmen met meegebrachte kleding afgedaald. Het was wel half negen voordat we in het hotel waren.
Overgens, je kunt een I/phone niet bedienen met bevroren vingers, dan werkt dat ding dus niet, heel inconvenient.

Vandaag van Ax les Thermes naar Seix, 83 km over de Col de Port en de Colde Saralliee. Goed weer, geen ellende, en vroeg in het hotel.

Moren wacht er weer een zware rit.

Ondertussen heeft Es geen certificaat ontvangen als goed soineur of ploegleider. Ze heeft het wel heel erg naar haar zin. Ik ga iedere morgen op pad, en zij ruimt de rommel op, pakt de spullen en die brengt ze me na, behalve gisten. Het is net zoals thuis, dus hoef ik er niet aan te wennen dat ik dat zelf moet doen, toch.

  • 20 Juli 2011 - 21:14

    Le Digue:

    Ben zo trots op je daddy!!!!!!

  • 20 Juli 2011 - 21:15

    Erna Schelling :

    Ik had jullie verhaal al via de skype gehoord en het was gisteren een echte K-dag voor jullie. Gelukkig waren jullie vandaag weer helemaal happy toen ik jullie sprak.
    Hé Es het is toch wel treurig hé dat jij nu zijn spullen op moet ruimen en ze na moet brengen. Nou dan weet je wel hoe het thuis gaat hihi. Ik hoop dat jullie morgen weer een mooie rit maken.
    Denk aan jullie
    Liefs en knuffels

  • 21 Juli 2011 - 07:30

    Gerard En Loes:

    Hay, sportfanaten,
    Wat een verhaal zeg , en die kou en daar hou jij al helemaal niet van, en dat in je doorkijk blousje .Passen jullie maar goed op elkaar. we volgen jullie op de voet (fiets en motor)
    liefs loes

  • 21 Juli 2011 - 09:51

    Kees En Johanneke:

    Nou tof dat jullie het zo doen. Ik heb nog even gedacht...., maar als ik de verhalen zo lees..... Ik lees wel hoe moeilijk het is. Heel veel fietsplezier. We blijven je volgen vanuit een zonnig/bewolkt/regenachtig (afwisselend dus) noorwegen

    jk

  • 21 Juli 2011 - 11:06

    Jorrit:

    Tot vandaag las ik over erg hard werken om al die glazen weg te werken, maar opeens blijkt er toch gewerkt te worden!
    sterkte!

  • 21 Juli 2011 - 12:23

    Marianne:

    Poeh!; je houdt het wel spannend hoor.....!
    Enfin, een goed begin is het halve werk denk ik maar.....
    Zet um op, ik vind je reuze stoer!!

    Liefs.

  • 22 Juli 2011 - 09:50

    Ric Van Wijngaarden:

    Hoi mooie route zo te zien op de foto's .Leuk om de reis zo te volgen.En inderdaad wat betreft het opruimen is het hier aanboord op de F2 niet anders HAhaha.
    Groetjes van hier aanboord en veel plezier gr Ric
    oja Bert foto vd doorkijkblouse zouden we hier aanboord ook waarderen

  • 04 Augustus 2011 - 14:08

    Esther Schelling :

    Ik heb nog wat gejatte foto's toegevoegd over die plaats waar we het niet meer over zouden hebben. Beter iets, dan niets, toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Seix

Rood en Grijs samen op reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

Home sweet home

28 Juli 2011

Bijna thuis

27 Juli 2011

Weer thuis

27 Juli 2011

Afscheid

26 Juli 2011

How wet can you get?
Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 48218

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: