How wet can you get? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esther Schelling - WaarBenJij.nu How wet can you get? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

How wet can you get?

Door: Esther & Bert

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Zo, daar zijn we weer. Geen plaats kunnen vinden om te internetten twwe dagen lang.

We waren gebleven in Lurbe Saint Christeau. Van daar uit (gisteren) ging de reis naar Saint Jean de Port, alleen, dat hebben we niet gehaald. Eerst al was in de verkeerde weg ingeslagen, waardoor we in meer kilometers en meer hoogtemeters moesten overbruggen. We zijn daardoor ook over de Col de Lie gegaan. Daarnaast, je raad het al, was het weer verschrikkelijk. Weer bijna bevroren op 1750 meter. De regen hield niet op, het was bar. Gestopt in Larrau, over de Cols d'Ichere, Labays, Guihers, Soudet, en Suscousse, over 100 km.

Gelogeerd in een Gite met hotel waarvan de "baas" erg veel weg had van de kastelein in "Les Miserables". Behelpen dus, en de man aangesproken op zijn geschreeuw. Wat maken de Basken een lawaai zeg? Het lijken wel 010 supporters!!!!

Vanochtend vertrokken voor het restant, de rit van Larrau naar Saint Jean de Luz. Dat moest dus wel over 120 km en 8 Cols.
Het begint routine te worden, maar toch, het heeft de hele dag geregend, geplensd, wolkbreuken!! Gelukkig was het niet zo koud op de cols. De hoogte van de 8 resterende cols was niet meer dan 1327 meter, viel mee.

Wel gigantisch steil, kilometer na kilometer 11 tot 12 procent, niet leuk meer.

De aankomst hier was moeilijk, Esther stond in de file, ik wist waar het was en stond dus steeds te wachten. Uiteindelijk een hotel gevonden (Ja Rudy, bij afslag 3)in de stromende regen. Nu weer alles zien te drogen. Morgen gaan we naar huis.

Esther:
Ja, morgen weer naar huis, dat is meerdere malen door mijn hoofd gegaan vandaag...raar idee. We hebben het ontzettend leuk gehad samen, jammer dat het de laatste 2 dagen zo verschrikkelijk slecht weer was.
Ook een textiel motorpak is hier niet tegen bestand en de leren laarzen ook niet.

We zijn gisteren omgereden via de Col de Lie.....ja, pa wist weer een leuk weggetje...do I need to say more???
De weg was bezaaid met grind, stront en modder, mijn motor ziet eruit alsof ik off the road heb gereden. Maar het was wel heel leuk.

De kachels in de kamer staan op dit moment vol te draaien om de kleding nog iets droog te proberen te krijgen.

Verder heb ik pa vanavond gekroond als absolute bergkoning!!!
Mocht iemand die dit leest denken dat hij/zij een bikkel is, moet ik diegene helaas teleurstellen.
Er is maar 1 topper/bikkel en dat is Bert Schelling, alias mijn vader!!

De reis zit er voor ons samen nu op, het was te gek en heel bijzonder om dit mee te maken. Ik ben ben blij dat we dit gedaan hebben.

Morgen gaat pa nog een klein stukje fietsen naar het vliegveld en ik ga terugrijden naar Amsterdam.

Lieve allemaal, leuk dat jullie ons gevolgd hebben. We gaan nog wat foto's plaatsen van de afgelopen dagen, nog 1 biertje drinken en lekker slapen.


  • 26 Juli 2011 - 22:09

    Erna:

    Jullie zijn nu aan het eind van jullie gezamelijke reis en ondanks het slechte weer hebben jullie het volgens de gesprekken die ik met jullie gehad heb toch leuk gehad samen. Bert jouw zie ik morgen weer in 010 en Esther jouw wens ik een hélé goede terugreis met de motor zonder regen, doe alsjeblieft voorzichtig op de terug weg en houd ons op de hoogte.
    Dikke zoen
    Erna

  • 27 Juli 2011 - 01:34

    Martine:

    He allebei.
    Het zit er weer op! Nog even en dan zijn jullie (gelukkig) weer thuis. Daddy wat ben ik enoooorrrrm trots op je! Er zijn echt nie veel mensen die dit zo zouden evenaren! Vind het een geweldige prestatie. Esther : zal je voorzichtig doen dat hele eind naar huis!!! Zal erg blij zijn als je er bent. Het is nu inmiddels 03.29 en ik zit beneden! Kan niet meer slapen. Mijn rug doet zeer, mijn man snurkt en mijn gedachten over die .... tuin staan niet stil. Vandaag is er twaalf kuub afgegraven en nu dus weer opbouwen. De gemeente grond ligt alleen 30 cm hoger en daar willen ze best wat aan doen........van de winter!! Dus daddy kom maar gauw naar huis want de klussen liggen alweer voor je klaar hahaha.
    Nee zonder dollen. Doe heel voorzichtig allebei dat laatste stuk en ik zal heeeeeeeeeeeel blij zijn jullie weer te zien!

    Dikke dikke kussen vol met respect

    Martine

  • 27 Juli 2011 - 07:59

    Gerard En Loes:

    Hey sporters, zeik natte sporters mag ik wel zeggen ,ben blij dat jullie de tour zonder kleer scheuren gemaakt hebben.
    Wat wordt de volgende tour? want nou heb ik 'savonds niets meer waar ik naar uitkijk op de computer.en daar bij de volging op de kaart in de badkamer is ook teneinde.Lieverds ik vindt het super dat jullie het gedaan hebben,Es doe voorzichtig he,ga ervan uit dat jij ze wel ziet en zij jou niet,opletten dus. dikke kus en knuffel Loes

  • 28 Juli 2011 - 20:14

    Jorrit:

    Heey
    Berus, je deed dit toch in de zomer zodat je mooi weer zou hebben?
    eigenlijk maakt dit de tocht alleen maar mooier
    maar dit bedenk je pas als t klaar is
    sterkte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Rood en Grijs samen op reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

Home sweet home

28 Juli 2011

Bijna thuis

27 Juli 2011

Weer thuis

27 Juli 2011

Afscheid

26 Juli 2011

How wet can you get?
Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 48218

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: