Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Melaka

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 September 2017 | Maleisië, Malakka

De reis naar Melaka duurde uiteindelijk 5 uur maar nog lekker een beetje geslapen dus prima te doen. Het was bij de grens niet druk we waren er snel doorheen. Eerst eruit en door de douane. Daarna met je rugtas door de scanner.
We waren er vroeg in de middag en hebben na het inchecken heerlijk door het centrum gelopen.
In de VOC tijd hebben de Nederlanders hier nog gezeten. Er zijn nog straten en gebouwen met Nederlandse namen zoals 8 Heerenstraat en het Stadthuys.
Het Stadthuys schijnt het oudste Hollandse gebouw te zijn in het Oosten.

Er staan hier ook nog enorme grafstenen van Nederlanders. De teksten die erop stonden konden we nog lezen maar wat is de Nederlandse taal enorm veranderd sinds die tijd!!

Er rijden hier ook ontzettend veel "Trisha's", dit zijn hysterisch versierde fietstaxi's en dan het liefst met een grote box achterop waaruit de bijbehorende hysterisch harde muziek komt. Kortom: hysterisch maar leuk te zien!

Na een wandeling door het historisch centrum zijn we nog in een ronddraaiende toren geweest naar 80 meter hoog.
Mooi uitzicht over de stad!

Daarna bij een café langs de rivier heerlijke biertjes gedronken. Vervolgens verderop bij de rivier wat gegeten en terug naar het hotel.
Morgen weer verder naar Kuala Lumpur. Daar blijven we 2 dagen voordat we naar de jungle gaan.

• 06 September 2017 - 20:17

Erna:

Ziet er goed uit Schat.
    Geniet er van en we blijven je volgen
    Liefs Ma

• 06 September 2017 - 22:16

Loes:

Ga je naar de Tama - nagara? Zijn wij ook geweest , fantastisch. Veel plezier.

• 07 September 2017 - 00:58

Esther :

We gaan idd naar Taman Negara. We gaan met de boot, ben heel benieuwd!