Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Oktober 2009 | Peru, Arequipa

Vandaag klekker een vrije dag!Het hotel waar we zitte is echt prachtig, het is een oud koloniaal gebouw.
Vanmorgen met Peter en Naiby ontbeten in de tuin. We hadden gisteren zelf wat spullen gehaald bij de supermarkt.
Daarna de stad in gelopen. We zijn bij een museum geweest waar ze een mummie hebben die bijna helemaal gaaf is. Die gevonden nadat de vulkaan het ijs had gesmolten op de berg ernaast. Heel byzonder, het gaat om een Inca meisje dat is geofferd voor de goden op een hoogte van 6000 meter. Er zijn nog meer kinderen gevonden op de berg, allemaal geofferd.
Verder zijn we in een klooster geweest waar nonnen woonden en nog steeds wonen, dat was zo groot dat het een dorp op zich is.
Het is nu 15:00 en ga zo weer verder wandelen en nog even foto´s maken op het mooie plein hier.
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat we even in een stad zijn want de woestijn had ik nu wel gezien.
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, we gaan steeds hoger en hoger.
çMorgen naar de Colcavalei en slapen we in een klein dorpje op 3280 meter.

Pa en ma, ben blij dat het met pa steeds wat beter gaat, heel veel plezier het weekend en doe de clan de groetjes van mij!
Wendy, dit is idd een heel andere vakantie dan die van ons samen, maar wel heel byzonder!
Suuz, ik dacht dat je dat toch wel wist van je schoonvader!
Sas en Bert, een hele gafe vakantie op de fiets en doe voorzichtig in Cuba, ik lees wel hoe het gaat met jullie. En mijn grote tocht begint over een week, nog even tijd om aan de ijle lucht te wennen (hoop echt dat het goed gaat)

Lieverds, dit was het weer. Dikke kus voor iedereen!