Cabanaconde - Reisverslag uit Cabanaconde, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Cabanaconde - Reisverslag uit Cabanaconde, Peru van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Cabanaconde

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Oktober 2009 | Peru, Cabanaconde

Vanmoregen om 8:00 verrokken anuit Arequipa. We hebben u een andere bus met een gids. We zijn gestopt om cocasnoepjes en cocabladeren te halen. Deze helpen tegen de hoogteziekte want we gaan flink stijgen vandaag.
Cocabladeren geven je veel energie waardoor je minder snel buiten adem bent. Je makt een pakketje en stopt dit dan in je linker wangzak (aan de kant van je hart).Het smaakt naar een soort kruidenthee.

Doordat we flink stegen zag je het landschap steeds veranderen en we reden dwars door de Colca Canyon.
We hebben regelmatig fotostops gemaakt om lama´s,alpaca´s en vicunia´s te spotten. Ze gebruiken het wol van deze dieren om kleding e.d. van te maken.

We hebben gelunched in Chivay, een klein plaatsje waar we straks ook een nacht blijven slapen. Het eten was een buffet en hier heb ik dan eindelijk alpacavlees gegeten.Het was lekker mals en smaakte goed.

De uitzichten onderweg waren prachtig. Er waren ook veel terassen te zien waarop van alles wordt verbouwd. De terassen stammen uit de Inca tijd (Collahua cultuur) helaas door droogte is er nog maar 60% van in gebruik.

Onderweg ook een hoop vulkanen gezien, soms nog met ijs er op maar dit wordt steeds minder door de opwarming van de aarde.
We zijn ook even op het hoogste punt geweest(4800 meter), daar zijn we niet lang gebleven, veel mensen hadden enorme hoofdpijn door de hoogteziekte, ik ook!

Uiteindelijk om 18:00 aangekomen in Cabanaconda via een hobbel weg, lekker geschud dus!
Dit kleine dorpje ligt op 3280 meter, we blijven hier 2 nachten en kunnen zo wat wennen aan de hoogte.

Tijdens het diner bleek dat toch wel wat mensen beroerd waren ivm hoogteziekte. Ik had alleen hoofdpijn en ben er lekker op tijd in gegaan!

Morgen gaan we een wandeling maken van 4 uur met onze gids.

Let jullie niet op spelfouten want dit toetsenbord is echt waardeloos, bijna zere vingers van het typen!

Dikke kus allemaal weer, ik ga douchen en after sun smeren, ik ben lekker verbrand!

• 03 November 2009 - 17:09

Marianne:

Ik kreeg je site van je moeder afgelopen weekend doorgemaild. Meid wat maak jij een mooie reis! Heel leuk om te lezen Esther! Veel plezier nog en geniet elke dag van alles wat je wordt aangereikt! Liefs, Marianne (en ook van Siem)