Door het groene hart - Reisverslag uit Bagnères-de-Bigorre, Frankrijk van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Door het groene hart - Reisverslag uit Bagnères-de-Bigorre, Frankrijk van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Door het groene hart

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Juli 2011 | Frankrijk, Bagnères-de-Bigorre

Jullie hebben al van Esther vernomen wat zo in het algemeen gedaan hebben de laatste twee dagen. Ja, helaas werkt het weer niet erg mee. Boven de 1000 meter is het mist, regen en koude. Soms kun je niets van de omgeving zien en daar was het toch ook om te doen.
Gisteren een tocht over 113 km, van Seix naar Bagneres de Luchon. Hierbij over de Col de la Core, de Col de Portet d'Aspet, de Col de Menthe en de Col de Portillon gegaan. En tocht door een groen deel van de streek, heel mooi, maar ook heel nat. Nog stil gestaan bij het monument van Fabio Casartelli.
De afdaling daar was 17,5 procent, heel veel scherpe bochten, dus hoe triest ook, niet verwonderlijk.

Vandaag idem dito met het weer. De tocht ging van Bagneres de Luchon naar Bagneres de Bigorre, over 75 km. Hierbij over de Col de Peyresourde en de Col de d'Aspin gegaan. De Tourmalet hebben we niet gedaan vandaag. We hadden een extra dag ingebouwd, en die gebruiken we nu, het werd te laat, en we hadden geen zin meer.
Verder houden we ons aan het programma, denken we.

@Le Digue, fijn dat je zo trots bent, we gaan het wel volhouden hoor!!!

@Robin, het aapje zou op de foto gaan, maar het regende zo hard en daar houdt hij niet van, hij bleef dus mooi in de tas zitten!!!

@JK, Hoezo steeds dat ......., je had best mee kunnen gaan, of is je verzet soms te zwaar?

• 22 Juli 2011 - 21:31

John En Marleen:

Bert (en Ester), We zijn onder de indruk van wat je allemaal presteert. De Rabo-mannen mogen een voorbeeld nemen wat het doorzettingsvermogen betreft!
    Jammer dat je onderweg niet kan genieten van het uitzicht!
    Het kan alleen maar beter worden met het weer! Volhouden maar. Kijken nu al uit naar meer nieuws
    John en Marleen

• 22 Juli 2011 - 21:47

Gerard En Loes:

Julie hebben echt pech met het weer, lieverds. 1 troost hier is het ook knudde,
    Maar jullie zitten op de fietsen en dat is iets erger. Petje af Bert, respect .
    Wij hopen dat het beter wordt. Maar genieten zullen jullie samen toch wel.
    Liefs L e G

• 23 Juli 2011 - 06:11

Erna:

Ik heb het nog even voor je opgezocht maar het is 10 jaar geleden dat we de Tourmalet opgefietst zijn. Je deed er toen 1 uur en 3 kwartier over. Hoe lang ik er over deed weet ik niet meer.... ik had toen nog een zwaar verzet....
    Fijne dag vandaag, ik denk aan jullie.