Een vervelend obstakel ... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Een vervelend obstakel ... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Een vervelend obstakel ...

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Vandaag van Bagneres de Bigorre naar Luz Saint Sauveur. Alleen de Tourmalet stond in de weg. (Vervelend obstakel) Dit is de hoogste pas van de streek,dus met angst en beven gehoopt dat het weer goed zou zijn. De pas is 2114 meter hoog, en met regen boven de 1000 meter ????

Maar nee, het weer was veel beter. Alleen vanaf La Mongie naar de top was er dichte mist, maar geen regen. En als er al wind stond, die had ik dan mee, dus, eenvoudige rit.

We zijn bewust niet verder gegaan, anders komen we later in de problemen met plaatsen waar we nog een hotel kunnen vinden. De ingebouwde extra dag is nu wel helemaal op.

Op de top van deze berg zie je allerlei mafketels die dampend, bezweet, hijgend, luid pratend, en hongerig alles wat eetbaar is naar binnen zitten te werken. Bij navraag bleken dat fietsers te zijn. Foto´s volgen.
Ik heb daar van Esther ook nog een onderscheiding gekregen, wat mij allemaal niet ten deel valt...

Ondertussen zijn wij, Esther en ik, perfect op elkaar ingespeeld. Wat zij allemaal doet om het mij mogelijk te maken om dit te fietsen, geweldig gewoon. Als ik zie wat alle bagage weegt, en dat moet dan allemaal op die motor, petje af.
Mocht in ooit nog overwogen hebben dit alleen te kunnen doen, "Forget It", los van het gemis aan gezelligheid.

Over de Tourmalet, op 21 juli 1919 was de eerste passage van de Tour over de Tourmalet, over vaak onverharde wegen, en over afstanden van 400 tot 500 km. Daar snap ik dus niets van. Wat zijn wij dan tegenwoordig een stelletje watjes zeg.
Tijdens dat jaar was een renner, Octave Lapize, die de BoBo´s heeft uitgemaakt voor moordenaars. Als je de foto ziet, die volgen nog, dan zie je opengesperde mond dit symbolisende.

Ik geef nu over aan Essie.

Ja.....aan het bovenstaande heb ik niet veel meer toe te voegen.
Ik geniet nog steeds volop, behalve vanmiddag halverwege de Tourmalet.....

Leuk mijn motor langs de kant gezet voor een leuk foto momentje. Wil ik daarna wegrijden....stond scheef,verloor mijn evenwicht en ja hoor daar ging hij. De motor lag op zijn kant!!!!

Gelukkig stond er een meneer dus die heeft geholpen om hem overeind te zetten. Na 15 minuten startte hij weer...pffffffffffffffff!
Nou, dat ook maar weer gehad.

Verder een super dag, mooie uitzichten en eindelijk een beetje zon en hoe fijn is dat? Heel fijn!!!

We gaan nu even wat eten en daarna volgen de foto´s van de laatste 3 dagen.


  • 23 Juli 2011 - 19:36

    Gerard En Loes:

    Ongelooflijk dat jullie dit doen , als ik die foto's zie met die mist erbij dan kan ik alleen maar zeggen "petje af" vergeet niet tegenieten zover dat kan met dit weer .Lekker eten en een goed bed is ook nooit weg toch?Nog een paar dagen en dan moeten jullie er zo.n beetje zijn.We volgen jullie op de kaart die hangt in de badkamer aan de muur (langste kale muur in huis )

  • 23 Juli 2011 - 19:43

    Erna:

    Hé lieverds,

    Leuke foto's. Ik geniet ervan als ik er naar kijk. Maar Bert het wordt nu wel tijd voor je zomer outfit denk ik. Maar troost jullie hier regent het al de hele dag en windkracht 9.Morgen schijnt het nog erger te worden. Es gelukkig dat er iemand was om je te helpen met je motor. Ik mis jullie maar lees en hoor uit alles dat jullie het prima naar jullie zin hebben.
    Dikke kus en genieten hoor.

  • 24 Juli 2011 - 17:07

    Tamara:

    Heb deja vu; schuine dingen doen het in dit geval niet.... doe je wel voorzichtig?!
    Vind het super leuk om jullie verslagen en foto's te bekijken.
    Nog heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Rood en Grijs samen op reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

Home sweet home

28 Juli 2011

Bijna thuis

27 Juli 2011

Weer thuis

27 Juli 2011

Afscheid

26 Juli 2011

How wet can you get?
Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 48218

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: