Bounty eiland - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu Bounty eiland - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

Bounty eiland

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Oktober 2015 | Indonesië, Gili Trawangan

Ja hoor, we zijn op Gili Trawangan!!! Gisteren zijn we om 7:40 opgehaald en naar de haven gebracht van Padang Bai.
De boot, met 800 Pk erachter, heeft ons in 1,5 uur naar Gili Trawangan gebracht met een tussenstop op Gili Air.
Eric heeft lekker boven op het dek gezeten. Ik ben beneden in mijn stoel gebleven, mijn eerdere ervaring met boten is niet heel geweldig (weet je nog ma, naar klein Curaçao :))
De foto's die we hadden gezien op internet klopte. Wat een paradijs. Zodra je de boot af stapt voel je de relaxte sfeer die hier hangt.

Onze slaapplek ( (AirB&B) is 2 minuten lopen van de haven. Bij aankomst was Mark, 1 van de eigenaren aanwezig toen we aankwamen. Hij heeft ons alle leuke dingen over het eiland vertelt, de snorkel plekken, de leuke eet en drink tentjes en over de stroming tussen de eilanden.

Daarna zijn we een poging gedaan te gaan snorkelen zonder vinnen en waterschoenen.......geen succes! Er ligt een helaas een hoop dood koraal op de bodem wat voor de voetjes niet zo fijn is. Daarnaast zijn de golven best hoog, ik ben omver gegaan en heb daarbij een flinke schaafplek op mijn bil opgelopen (sorry koraal).
Eric heeft nog wel in een flits een schildpad gezien. Die zijn hier veel dus ik ga morgen gewapend met snorkel EN vinnen op zoek naar schildpadden!!!

Het wordt een beetje eentonig, maar vanavond weer heerlijk gegeten met live muziek en uitzicht op zee (uitzicht is wel veranderd, eten blijft hier heerlijk)

Vanmorgen liep ik om 7:00 op het strand. Heerlijk een beetje schelpen gezocht en gekeken hoe het steeds levendiger werd op het eiland.
Na terugkomt hebben we ontbeten om vervolgens op jacht te gaan naar een nieuwe bikini want ik had die van mij vakkundig gesloopt, haakje afgebroken.
Daarna zijn we weer naar het strand vertrokken, ik met mijn nieuwe zwem tenue!
Helaas vandaag weer geen schildpad gezien, wel mooie vissen en een zeekat.
In de middag een beetje bij het zwembad gehangen en net terug van eten......(ga niet meer zeggen hoe het was ;))

Nu lekker onder de douche en naar bed. Vannacht erg slecht geslapen door onze buren, maar dat is gelukkig allemaal opgelost dus het zal nu goed komen met de nachtrust.....zzzzzzz!

  • 02 Oktober 2015 - 18:20

    Bert:

    Ziet er prachtig uit. Ik zie duikscholen en dream beaches. Maar ook veel kraters op het vastland, oeff.
    Veel plezier he?

  • 02 Oktober 2015 - 19:01

    Erna Schelling-Lambrechts:

    He Schat, het klinkt nog steeds erg goed. Jammer dat jullie niet zoveel schillies hebben gezien.

    Die boottrip naar klein Curacao zal ik nooit vergeten. Toen was echt bijna iedereen ziek.

    Blijf genieten en nog heel veel plezier.

    Mis wel foto's (hihi)
    Dikke knuffell

  • 03 Oktober 2015 - 01:25

    Esther Schelling :

    Dank je Bert, we gaan zo een rondje om het eiland lopen. Lekker langs het strand.

    Ma, ik ga vanavond proberen weer wat foto's te plaatsen. Hoop dat het internet hier beter is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 48179

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 23 September 2017

Singapore en Maleisië

01 September 2016 - 10 September 2016

Rood en Grijs wederom samen op reis!!!

20 September 2015 - 09 Oktober 2015

Java en Bali

28 Mei 2012 - 08 Juni 2012

Zwitserland

17 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Rood en Grijs samen op reis

14 Oktober 2010 - 15 December 2010

Guatemala, Mexico en Belize

23 Oktober 2009 - 14 November 2009

Peru

Landen bezocht: