The Dolomieten ROCKS!!! - Reisverslag uit Terlan, Italië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu The Dolomieten ROCKS!!! - Reisverslag uit Terlan, Italië van Esther Schelling - WaarBenJij.nu

The Dolomieten ROCKS!!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 September 2016 | Italië, Terlan

Vanmorgen is pa op tijd vertrokken, de trip begon met 10 km stijgen naar de top van de eerste berg (Passo di Falzarego). Daarna nog 80 meter stijgen naar de volgende top (Passo di Valparola, 2192 meter)
Daarna mooie afdaling gemaakt en weer afgesproken in Funtanacia op 1402 meter.
Het duurde even voordat we elkaar daar gevonden hadden, het was erg onduidelijk waar het plaatsje begon!
Nadat pa weer op volle sterkte was gingen we de volgende berg op.
De Grodner Joch (2137 meter hoog) flinke steilen stukken en natuurlijk weer veel haarspeldbochten.
Na de afdaling hebben we wat gedronken in een klein plaatsje bij een hotel. Waarschijnlijk weinig gasten, we moesten iemand zoeken voor de bestelling. Uiteindelijk vonden we die al slapend ergens achterin een kamertje.
Daarna het laatste stukje omhoog dat niet zo hoog leek (een soort pukkeltje) maar waar hellingen in zaten van 20%!!!
We hebben daarna nog even afgesproken en toen ben ik doorgereden naar het hotel.
Pa ging het laatste stuk over veel delen waar ik niet mocht komen.
We zitten nu in een hotel in Terlano. Erg vriendelijke mensen hier en prachtig hotel.
Morgen gaan we een eind door het dal waar we nu zitten en 1000 meter klimmen. We eindigen dan aan de Stelvio!

• 04 September 2016 - 20:50

Erna:

Top van jullie hoor.
    Wist Pa weer " een weggetje "?
    Dan kun je hem ook niet vinden.
    Leuk dat jij ook eens op de foto staat.
    Gelukkig dat jullie het droog gehouden hebben, geniet er maar van want hier was het herfst vandaag.